Demoboost na rynku pojawił się niewiele ponad rok temu, a już zdołał przykuć uwagę inwestorów. Na dalszy rozwój otrzymał 1,7 mln EUR (blisko 8,3 mln zł). W rundzie przewodził niemiecko-austriacki fundusz btov. Dołączył do niego polski Movens Capital, a także aniołowie biznesu z kraju i ze świata. Wśród rodzimych inwestorów są m.in. znani menedżerowie i przedsiębiorcy: Rafał Brzoska, założyciel InPostu, Szymon Wałach, obecnie wiceprezes ds. digitalu i strategii w InPoście, wcześniej wieloletni dyrektor pionu klienta detalicznego w PKO BP, Tomasz i Piotr Karwatkowie, m.in. współtwórcy sukcesu Divante. Inwestorski kapitał w stronę Demoboostu popłynął po raz pierwszy i jak na tak wczesny etap biznesu i możliwości lokalnego rynku VC — jest całkiem pokaźny.
— O Demobooście dowiedziałem się pocztą pantoflową jako ciekawej polskiej spółce ze sporym potencjałem rozwoju. Polska jest prawdziwą kopalnią innowacyjnych firm technologicznych. Od wielu lat wspieram takie biznesy finansowo i swoim know-how, a także nazwiskiem, bo to ułatwia przebicie się i pozyskanie kapitału oraz klientów — mówi Rafał Brzoska.

Pomysł na nowe rozwiązanie i założenie firmy zrodził się z doświadczeń grupy osób, którzy na co dzień pracowali w spółkach IT lub byli odpowiedzialni za zakup czy integrację produktów informatycznych. Dostrzegli, że przy obecnym, wysokim poziomie zaawansowania technologicznego produktów IT, formuł marketingu i optymalizacji sprzedaży wciąż widoczna jest czarna dziura — demonstracja oprogramowania.
— Zespoły IT najczęściej skoncentrowane są na samym tworzeniu i udoskonalaniu software’u. Budowa modeli demonstracyjnych wymaga od firm angażowania dodatkowych pracowników, a ich przygotowanie bywa czasochłonne, wymaga zindywidualizowanego podejścia i dostosowania do potrzeb potencjalnych odbiorców — twierdzi Paweł Jaszczurowski, współzałożyciel Demoboostu (firmę współtworzy z Kamilem Smugą, Anną Decroix i Piotrem Zesiukiem).
Zapewnia, że system Demoboostu pozwala na szybkie przygotowanie demo produktów IT, dopasowanie ich do potrzeb konkretnego klienta czy projektu. Ułatwia prezentację w procesie sprzedażowym i umożliwia wstępne testowanie oprogramowania. Narzędzie ma wbudowane funkcje analityczne, których celem jest optymalizacja procesu sprzedażowego i marketingowego.
Dotychczas z systemu Demoboostu skorzystało około 40 klientów — od dużych międzynarodowych firm i organizacji po małe i średnie przedsiębiorstwa, w tym start-upy technologiczne.
— Rzadko zdarza się, aby start-up na tak wczesnym etapie rozwoju miał produkt, który działa na tyle dobrze, że jest już używany przez dużą grupę firm będących liderami w swoich branżach — podkreśla Andreas Goeldi, btov Partners.
— Kapitał od inwestorów pozwoli nam na przyspieszenie rozwoju produktu. Pieniądze zostaną przeznaczone także na wsparcie procesów sprzedażowych, marketingowych i organizacyjnych firmy. Liczymy również, że wiedza i doświadczenie inwestorów pomogą nam w dalszym budowaniu globalnego biznesu. Już większość sprzedaży nasza spółka realizuje poza Polską i runda finansowania zwiększy możliwości konkurowania z zagranicznymi firmami o największe kontrakty — mówi Paweł Jaszczurowski.