BŚ zasili reformę emerytur

BŚ zasili reformę emerytur

BŚ zasili reformę emerytur

Katarzyna Ostrowska
opublikowano: 09-11-1998, 00:00

BŚ zasili reformę emerytur

NIE CHCĄ, ALE MUSZĄ: Ministerstwo Finansów jest przeciwne pożyczce, ale zdaniem Ewy Lewickiej, pełnomocnika rządu ds. reformy zabezpieczenia społecznego, pieniądze na kampanię informacyjną są niezbędne. fot. ARC

Dziś przyjeżdża do Polski misja Banku Światowego. Bankowcy będą rozmawiać z naszym rządem o 17,2 mln zł (5 mln USD), które mają pożyczyć na rządową kampanię informacyjną, dotyczącą reformy emerytalnej.

Bank Światowy uważa, że bez zorganizowanej kampanii informacyjnej trudno będzie przeprowadzić reformę. Decyzje w sprawie pożyczki muszą zapaść bardzo szybko, kampania rusza bowiem już od stycznia 1999 r.

Strategia kampanii

Jeżeli Bank Światowy dojdzie do porozumienia z rządem, za dwa miesiące poznamy strategię kampanii przygotowanej przez agencję public relations Profile. Według Rafała Szymczaka, przedstawiciela agencji, na ponad roczną kampanię reklamowo-informacyjną potrzeba około 24 mln zł.

Na kampanię informacyjną czterech reform rządowych Telewizja Polska udzieli 75- -proc. zniżki. Do około 40 proc. emisji dojdzie w najlepszym czasie antenowym.

3,5 mln zł z USAID

Polska podpisała już kontrakt z agendą rządu amerykańskiego — United States Agency for International Development (USAID) — dotyczący darowizny finansowej, przeznaczonej na informowanie społeczeństwa o zasadach funkcjonowania nowego systemu emerytalnego. Na ten cel zostanie przeznaczone około 3,5 mln zł (1 mln USD) z około 16 mln zł (4,6 mln USD) przekazanych nam w sumie przez USAID.

Umowa nakłada na nasz rząd obowiązek opracowania koncepcji powszechnej kampanii informacyjno-edukacyjnej. Musimy też przygotować materiały promocyjne i informacyjne. Agencja reklamowa Corporate Profiles przygotowuje obecnie kampanię informacyjną czterech reform dla Centrum Prasowego Rządu. Na reformę administracyjną i służby zdrowia oraz na początek reformy emerytalnej przeznaczono do końca 1998 roku 4,5 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Ostrowska