"Opcja ta na obecnym etapie wydaje się najbardziej korzystna i pozwalająca na najszybsze zbadanie faktycznego zainteresowania inwestorów. Rozpoczęcie tego procesu (...) nie oznacza rezygnacji z pozostałych opcji strategicznych" - podała spółka.

W lipcu Budimes rozpoczął przegląd opcji strategicznych dla spółki-córki. Jednym ze scenariuszem, branych pod uwagę, było wejście segmentu deweloperskiego na GPW, inne to pozyskanie znaczącego inwestora lub inwestorów oraz zawarcie aliansu strategicznego.
W ramach grupy segment deweloperski i zarządzania nieruchomościami tworzą Budimex Nieruchomości i SPV-PIM1 oraz Budimex w części działalności deweloperskiej.
W 2019 r. przychody ze sprzedaży tego segmentu wyniosły 557 mln zł (+1,8 proc.). Przedsprzedaż nowych mieszkań wyniosła 1655 sztuk (wobec 1208 w 2018 r.). Portfel projektów gotowych do uruchomienia wynosił na koniec roku 8 tys.