Część nr 1 to budowa na odcinku Garwolin (koniec obwodnicy) – Gończyce (koniec obwodnicy) długości ok. 12,227 km, a część nr 2 na odcinku Gończyce (koniec obwodnicy) – granica woj. mazowieckiego i lubelskiego długości ok. 13,012 km.
W części 1 wpłynęło 9 ofert. Druga najtańsza należała do konsorcjum Mota-Engil i Warbud (307,12 mln zł), a trzecia do Bilfinger Infrastructure (308,48 mln zł).
W części 2 wpłynęło 8 ofert. Druga najtańsza należała do Bilfinger Infrastructure (328,77 mln zł), a trzecia do konsorcjum Mota-Engil i Warbud (342,1 mln zł).
Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie części 1 zamówienia 367,04 mln zł, a na sfinansowanie części 2 - 409,14 mln zł.
Kryteria oceny ofert to cena – 90%, okres gwarancji jakości – 5% i termin realizacji – 5%. Wszyscy wymienieni oferenci zadeklarowali 10 lat gwarancji i 34-miesięczny termin wykonania prac.
"Po weryfikacji złożonych ofert ogłosimy wybór najkorzystniejszej, a dokumentacja przetargowa zostanie sprawdzona przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Brak odwołań i pozytywny wynik kontroli umożliwią szybkie podpisanie umowy z wykonawcą. Realizacja drogi ekspresowej S17 będzie prowadzona w trybie projektuj i buduj co oznacza iż przyszły wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, a następnie wybuduje trasę. Przed oddaniem do ruchu opracuje dokumentację powykonawczą oraz uzyska decyzję dopuszczenia do użytkowania drogi. Nawierzchnia drogi ekspresowej wykonana będzie w technologii betonu cementowego" - czytamy w komunikacie.
14 lipca zostaną otwarte oferty na kolejny odcinek S17, od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Kurów Zachód, podano również.