Budowanie oferty dla przedsiębiorstw

Marcin Złoch
28-02-2005, 00:00

Oferty adresowane do przedsiębiorstw przeważnie są atrakcyjniejsze niż te dla abonentów indywidualnych.

Według Karola Wołkowińskiego, prezesa zarządu Telefonii Dialog, budując swoją ofertę dla biznesu operator telekomunikacyjny przede wszystkim zwraca uwagę na otoczenie prawne.

— Niejednokrotnie aktualne ustawodawstwo powoduje, że niemożliwe jest świadczenie pewnych usług, które operator chciałby świadczyć, choćby z powodu konieczności zakupu koncesji, zezwoleń lub ze względu na inne ograniczenia, np. rezerwację częstotliwości radiowych dla realizacji usług w wybranych technologiach — przekonuje Karol Wołkowiński.

Poznać rynek…

Oczywiście nie bez znaczenia jest otoczenie rynkowe. Operator wchodząc na rynek musi zakładać, że jest to rynek konkurencyjny, na którym będzie miał do czynienia z innymi graczami. Dlatego musi brać pod uwagę: potrzeby i oczekiwania klientów, popyt na określone rodzaje produktów, istniejących operatorów i ich ofertę.

— Operator tworząc nową ofertę biznesową zwraca przede wszystkim uwagę na wymagania klienta, do którego ma być ona skierowana. Przeprowadza gruntowną analizę poziomu potrzeb telekomunikacyjnych klientów oraz możliwych, przyszłych oczekiwań — twierdzi Rafał Nowacki, product manager w Crowley Data Poland.

— W budowaniu oferty dla biznesu operatorzy muszą zwracać uwagę na wiele czynników: ofertę konkurencji, koszty połączeń międzyoperatorskich, możliwości dotarcia do klienta z ofertą, możliwości techniczne i wreszcie przywiązanie do dotychczasowego dostawcy — podsumowuje Ireneusz Klimczak z Energis Polska.

…i jego potrzeby

Natomiast użytkownicy analizując ofertę różnych operatorów patrzą przede wszystkim na: swoje potrzeby w tej dziedzinie, dostępną na rynku ofertę operatorów, wiarygodność operatora jako partnera w biznesie, analizę jakości i ilości otrzymywanych usług w stosunku do ich ceny i jakość obsługi klienta.

— Z punktu widzenia użytkownika końcowego ważna jest sama istota usługi, nie zaś technologia. Skoro usługa zapewnia swobodną komunikację na akceptowalnym poziomie, jest tańsza i daje nowe możliwości, to oznacza, że rynek teleinformatyczny da jej szansę na dalszy rozwój. Ponadto użytkownik najpierw zwraca uwagę na cenę i obsługę. Zdarza się, że jakość usługi schodzi na dalszy plan, oczywiście pod warunkiem, że usługa zapewnia komunikację na „akceptowalnym” poziomie — twierdzi Rafał Nowacki.

Tymczasowość

Mimo wielu niezbędnych prac czas życia oferty dla klientów biznesowych nie jest zbyt długi.

— Można wysnuć generalną tezę, że czas życia oferty biznesowej jest znacznie krótszy niż oferty indywidualnej. Wynika to przede wszystkim z faktu, że zmiany potrzeb klientów biznesowych są znacznie częstsze niż u klientów indywidualnych. Firmy i przedsiębiorstwa korzystają z usług telekomunikacyjnych w sposób „dynamiczny”, wraz z rozrastaniem się organizacji np. ekspansją terytorialną, zwiększają się ich potrzeby komunikacyjne — przekonuje Rafał Nowacki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Złoch

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Telekomunikacja / Budowanie oferty dla przedsiębiorstw