Budowlanka dodała gazu pojazdom ciężarowym

PJ
opublikowano: 28-08-2007, 00:00

Rosnący rynek usług budowlanych nakręca koniunkturę w branży pojazdów ciężarowych.

Rosnący rynek usług budowlanych nakręca koniunkturę w branży pojazdów ciężarowych.

Przyzwyczailiśmy się narzekać, a tu znowu dobrze. Po siedmiu miesiącach roku sprzedaż samochodów cię- żarowych w Polsce idzie jak burza, szczególnie pojaz- dów najcięższego segmentu — powyżej 16 ton, tzw. TIR-ów. Producenci i importerzy sprzedali 11 641 sztuk, ponad 82 proc. więcej niż przed rokiem.

— Koniunkturę nakręca dynamicznie rozwijający się w naszym kraju rynek usług budowlanych — mówi Marek Zawistowski, dyrektor marketingu Renault Trucks.

Wzrost sprzedaży zanotowali wszyscy uczestnicy rynku, lecz największe powody do radości ma DAF. Holendrzy sprzedali 2580 ciężarówek wobec 1226 przed rokiem.

Wzrost sprzedaży nastąpił także w segmencie pojazdów ważących 10-16 ton. Firmy sprzedały ich 1283 sztuki, ponad 28 proc. więcej niż przed rokiem. Liderem segmentu jest bezapelacyjnie MAN. Niemcy sprzedali 506 sztuk, wobec 315 rok temu.

Straty poniósł jedynie segment pojazdów ważących 6-10 ton. Na rynek trafiło 498 sztuk, co oznacza spadek ponad 30,5 proc.

— Coraz więcej klientów decyduje się na segment 10-16 ton. Pojazdy te znacznie obniżają koszty logistyki — mówi Marek Zawistowski.

Najwięcej, bo 228, sprzedało włoskie Iveco. To o 20 sztuk więcej niż przed rokiem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PJ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Budowlanka dodała gazu pojazdom ciężarowym