Budżetowa ofensywa

opublikowano: 31-01-2013, 00:00

Auto do floty: Citroen C-Elysse

Diabeł tkwi w szczegółach. Szczegóły tkwią w wyposażeniu. Kilka tygodni temu proponowaliśmy do floty Peugeota 301. Dziś pokazujemy nowość Citroena – C-Elysee. Silniki identyczne, skrzynie biegów również. Osiągi, możliwości i nośność – tak samo. Różnice? Nieco inne pakiety wyposażenia i stylistyczne dopasowanie do własnych linii produktowych.

None
None

Czy wiesz, że…

Z okazji wprowadzenia na rynek Citroen objął model C-Elysee promocją. Wszystkie auta (niezależnie od silnika i wyposażenia) są dostępne z rabatem. Wyprodukowane w 2012 r. można kupić z upustem 2 tys. zł, tegoroczne z upustem 1 tys. zł.

Trzeba pamiętać, że…

Skoda Rapid jest droższa, ale bardziej uniwersalna (jest liftbackiem). Za chwilę na rynku pojawi się kolejne wcielenie prekursora budżetowych sedanów – Dacii Logan. Nawet za dopłatą nie wyposażysz tego auta w powietrzne kurtyny – to cena „budżetowości” C-Elysee.

Warto kupić, bo…

Cena! Duży sedan za dużo mniejsze pieniądze. Citroen swoje C-Elysee – podobnie jak Peugeot model 301 – budował z myślą o rynkach rozwijających się (czyt. jest odporny na dziury i białe niedźwiedzie). W Polsce wartości rezydualne modelu C-Elysee zostały oszacowane jako nr 1 w swojej klasie.

Miejsce

Bagażnik Citroena C-Elysee mieści 506 l

Wyposażenie

Attraction. Wyposażenie najbardziej podstawowe. Dostępne ze słabszą jednostką benzynową i dieslem. Na pokładzie: ABS, ESP, kontrola trakcji, elektroniczny rozdział siły hamowania i automatyczne włączanie świateł awaryjnych w razie nagłego hamowania. Automatycznie ryglowane drzwi po ruszeniu. Są oczywiście poduszki powietrzne – cztery (po dwie przednie i boczne). W standardzie również reflektory ze światłami do jazdy dziennej. Na tylnej kanapie isofix, a zagłówki przednich foteli z regulacją wysokości. Fotel kierowcy też ma regulację wysokości. Nie ma radia – jest instalacja z dwoma głośnikami. W oparciach przednich foteli – kieszenie. Kierownica regulowana w jednej płaszczyźnie. Całości dopełniają: komputer pokładowy, elektrycznie sterowane przednie szyby, wspomaganie układu kierowniczego (również elektryczne) i centralny zamek z pilotem. W bagażniku koło zapasowe. Zewnętrzne klamki i lusterka – czarny plastik. Zderzaki polakierowane na kolor reszty nadwozia. C-Elysee w tej specyfikacji spoczywa na stalowych 15-calowych kołach (opony185/65). Ceny katalogowe tak wyposażonego auta zaczynają się od 39 900 zł (1,2 VTi) – za diesla trzeba zapłacić 10 tys. zł więcej.

Seduction. Wersja wymagająca dopłaty 6 tys. zł (ceny od 45 900 zł). Dostępna ze wszystkimi jednostkami napędowymi. C-Elysse z tym wyposażeniem ma wszystko to, co jego uboższy krewny (Attraction), a także: przednie reflektory przeciwmgłowe, składaną (i dzieloną) tylną kanapę, wewnętrzne klamki a’la chrom, a zewnętrzne polakierowane na kolor nadwozia (podobnie lusterka). Na pokładzie znajdzie się również manualna klimatyzacja oraz podgrzewanie i elektryczne sterowanie bocznymi lusterkami. Do tego radio (z CD i MP3 oraz zintegrowanym wyświetlaczem), zapalniczka i nieco inne wykończenie deski rozdzielczej i konsoli centralnej. Koła o identycznych rozmiarach jak w uboższej wersji (inny wzór kołpaków).

Exclusive. Wersja najdroższa (od 54 600 zł) i dostępna ze wszystkimi silnikami. Jest to też jedyna możliwość dla zdecydowanych na C-Elysee z automatyczną skrzynią biegów. Na pokładzie (obok zestawu z pakietu Seduction) znajdziemy: regulator prędkości z ogranicznikiem (na razie jako standard dla 1,6 HDI; dla silników benzynowych opcja będzie dostępna w późniejszym terminie). Jest tzw. conecting box (zestaw głośnomówiący Bluetooth, gniazdo USB). Kierownica i gałka zmiany biegów pokryte skórą. Kilka listewek w kolorze chromu (przy bocznych szybach, na zderzakach) i nieco udoskonalona klimatyzacja. Nadal jest manualna, ale z cyfrowym wyświetlaczem. Kluczyk do C-Elysee z pakietem Exclusive ma osobny guzik do otwierania bagażnika. Między przednimi fotelami – podłokietnik. Zestaw audio wzbogacony o dwa kolejne głośniki i możliwość sterowania z kierownicy. Tylne szyby sterowane elektrycznie. Felgi 15-calowe, ale ze stopów lekkich (opony 185/65).

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Silniki benzynowe

O1,2 VTi. Trzycylindrowy, rzędowy.Dostępny wyłącznie z 5-biegowąskrzynią manualną. Napęd naprzednią oś.

poj.1199 ccmmoc72 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 3,00 tys. obr./min) 110 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 14,2 s

prędkość maksymalna 160 km/hspalanie: w mieście 7,0 l/100 kmpoza miastem 4,3 l/100 km

1,6 VTi. Czterocylindrowy,rzędowy. Dostępny z 5-biegowąskrzynią manualną lub 4-stopniowymautomatem. Napęd naprzednią oś.

poj.1597 ccmmoc115 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 4,00 tys. obr./min) 150 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 9,4 s

z automatem10,8 s

prędkość maksymalna 188 km/hz automatem 188 km/hspalanie: w mieście 8,8 l/100 kmz automatem 10,0 l/100 kmpoza miastem 5,3 l/100 kmz automatem 5,6 l/100 km

Silniki Diesla

1,6 HDI. Czterocylindrowy,rzędowy, doładowany. Dostępnywyłącznie z 5-biegową przekładniąmanualną. Napęd na przednią oś.

poj.1560 ccmmoc92 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 1,75 tys. obr./min) 230 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,2 s

prędkość maksymalna 180 km/hspalanie: w mieście 4,8 l/100 kmpoza miastem 3,7 l/100 km

Do floty wybraliśmy

Citroena C-Elysee z silnikiem diesla 1,6 HDI, manualną przekładnią i wyposażeniem Seduction za 54 900 zł.

Kilka tygodni temu prezentowaliśmy na łamach „PB” siostrzany model siostrzanej marki – Peugeota 301. Wtedy proponowaliśmy słabszą jednostkę benzynową. Dziś ryzykujemy z dieslem. Dlaczego? Powód jest jeden: upust (nawet 2 tys. zł) z okazji wprowadzenia na rynek modelu C-Elysee. Do diesla przekonują również cenniki. Nawet bez upustów propozycje Citroena i Peugeota są atrakcyjne. Środkowy poziom wyposażenia jest optymalny. Stawiamy zatem na środek. Do naszej kalkulacji przyjęliśmy oficjalną cenę. Ale pamiętaj, że dopóki trwa promocja, urwiesz 2 tys. zł (jeśli kupisz auto z 2012 r.), lub 1 tys. zł, jeśli uprzesz się na 2013 r.

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 54 900 zł

Na kredyt (miesięczna rata):

1134,05 zł – Raiffeisen Bank – prowizja 2 proc., oprocentowanie rzeczywiste 11,52 proc.

1063,21 zł – mBank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 7,83 proc.

1110,00 zł – Getin Bank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 10,27 proc. Założenia: 20 proc. opłaty własnej, czas kredytowania 48 mies. Waluta PLN. Symulację przygotowano w oparciu o kalkulator Autoa.pl W leasingu (miesięczna rata):

1113,00 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 1,0 proc. Symulację przygotował Masterlease*. Wynajem (leasing z serwisem, miesięczna rata): 916,00 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 29,0 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

Podobne u konkurencji*

Skoda Rapid 1,6 TDI 105 KM Ambition 67 650 zł Chevrolet Aveo 4D diesel 75 KM LT 50 990 zł

Auta z tego samego segmentu, z takim samym rodzajem nadwozia, o podobnych osiągach i ze zbliżonym lub uboższym wyposażeniem. Ceny katalogowe (bez uwzględnienia promocji i rabatów oraz limitowanych wersji).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane