Burger King obraził kulturę Azjatów

opublikowano: 10-04-2019, 22:00

Nie ucichły jeszcze echa kampanii reklamowej Dolce & Gabbana, która kosztowała włoską markę utratę wizerunku wśród chińskich konsumentów, a kolejną aferę pałeczkową wywołał Burger King.

Po publikacji filmiku promującego nową kanapkę w stylu wietnamskim (vietnamese sweet chilli tendercrisp burger) na nowozelandzkim profilu na Instagramie na amerykańską sieć fast foodów spłynęła fala krytyki. Chińscy internauci domagali się oficjalnych przeprosin, uznali nagranie za „obrazę azjatyckiej kultury”, a markę posądzają o wyśmiewanie się z Azjatów i rasizm. Producent usunął już spot z internetu i zamieścił przeprosiny na chińskiej mikroblogowej platformie społecznościowej Sina Weibo — wynika z informacji „CNBC” i „The Guradian”.

Hasłem przewodnim nowego spotu Burger Kinga było: „Zabierz swoje klubki smakowe w podróż do miasta Ho Chi Minh”. W reklamie nie wystąpił żaden Wietnamczyk, ale przedstawiciele zachodniej kultury, którzy próbowali zjeść nowego burgera pałeczkami. Rok temu w atmosferze skandalu swój pokaz mody w Chinach musiała odwołać sieć Dolce & Gabana. Chińczycy byli oburzeni po tym, jak dom mody wypuścił reklamę, w której modelka próbowała zjeść pałeczkami pizzę. Nie jest to pierwsza kontrowersyjna reklama Burger Kinga, którą musiał usunąć z sieci. Pół roku temu za „skandaliczne wideo” przepraszał w Rosji. Na nagraniu sieć oferowała dożywotnio darmowego whoopera kobiecie, która zajdzie w ciążę z gwiazdą piłkarskich mistrzostw świata.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy