Butelkoman promuje segregację szkła

aktualizacja: 26-10-2017, 23:39

Biegają i skaczą, zabierają i dają, uczą i przypominają. Tak Butelkoman — nowa postać wśród superbohaterów — i Bartłomiej Jędrzejak, dziennikarz TVN, promują segregację opakowań szklanych.

Akcja jest częścią międzynarodowej kampanii edukacyjnej organizacji non-profit Przyjaciele Szkła (Friends of Glass). Większość opakowań szklanych nadaje się do wielokrotnego recyklingu bez utraty właściwości. Niestety wiedza o tym, co, jak i gdzie segregować, jest mała.

— Razem z Butelkomanem postanowiliśmy to zmienić i przejść od słów do czynów. W 2016 r. jako „mówiąca butelka” w nietypowy sposób zachęcałem do segregacji. W tym roku poszliśmy o krok dalej i nie tylko pokazywaliśmy, jak segregować, ale zabieraliśmy ludziom butelki i wrzucaliśmy je do odpowiedniego pojemnika. Reakcje były różne, jednak za każdym razem, gdy Butelkoman porywał komuś butelkę, wręczaliśmy mu w zamian pełną z taką samą zawartością i ogromny szklany słój wypełniony łakociami. Wyjaśnialiśmy też, dlaczego warto podarować butelkom i słoikom drugie życie — mówi Bartłomiej Jędrzejak.

Od lipca 2017 r. obowiązują nowe zasady segregacji. Okazało się, że sporo osób nie wie, że do recyklingu nadają się tylko szklane butelki i słoiki, a nie np. szklanki lub talerze, które wyrzuca się do odpadów zmieszanych. Polska kampania edukacyjna jest realizowana w ramach programu „Szkło jest wiecznie żywe”, który uświadamia, że wybór opakowań szklanych jest wkładem w zrównoważony rozwój środowiska. Oznacza bowiem mniej odpadów i zanieczyszczeń, a więcej surowców i zaoszczędzonej energii. W międzynarodowej odsłonie projektu wystąpili duński zespół The Bottle Boys, grający na instrumentach wykonanych z butelek po piwie, oraz brytyjski raper Ben Bailey Smith, znany jako Doc Brown. Partnerami polskiej kampanii, w ramach której powstał film viralowy i dwa teasery, oprócz Ardagh Group (która reprezentuje Friends of Glass w Polsce) i Rekopolu Organizacji Odzysku Opakowań, są centrum handlowe Stary Browar, Związek Międzygminny Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej i firma Remodnis, zajmująca się zbiórką i przetwarzaniem surowców. Akcja rozpoczęła się 13 października 2017 r. i będzie prowadzona przez kilka miesięcy w Poznaniu oraz w internecie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Barbara Warpechowska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Ekologia / Butelkoman promuje segregację szkła