Czytasz dzięki

Były szef IDM rusza z nowym biznesem

opublikowano: 02-06-2013, 10:30

Startuje asset management zagranicznych funduszy. Za jego sterami stanął Janusz Czarzasty.

IFM Global Asset Management (IFM GAM) planuje rozpocząć działalność w lipcu. To spółka zależna Investment Fund Managers (IFM), podmiotu, który już od 2004 r. oferuje strategie inwestycyjne oparte na zagranicznych funduszach inwestycyjnych. Działalność ta będzie kontynuowana.

Historia wyników strategii spółki matki wskazuje, że za naszymi opłatami kryją się istotnie lepsze wyniki — podkreśla Janusz Czarzasty, prezes IFM Global Asset Management. [FOT. WM]
Historia wyników strategii spółki matki wskazuje, że za naszymi opłatami kryją się istotnie lepsze wyniki — podkreśla Janusz Czarzasty, prezes IFM Global Asset Management. [FOT. WM]
None
None

— Zespół IFM GAM składa się z kilkunastu osób, praktyków rynku. Obejmuje m.in. trzech doradców inwestycyjnych — podkreśla Janusz Czarzasty, były prezes Izby Domów Maklerskich i rynku obligacji Bondspot, który liczy, że w pierwszym roku uda się przyciągnąć 60 mln zł kapitału.

— Samą kwotę w dzisiejszych czasach nie jest trudno zebrać, ale wiele zależy od kanałów dystrybucji. IFM nie korzysta z dystrybucji bankowej, ale pewnie część dotychczasowych klientów przesunie do usługi zarządzanie aktywami — komentuje Adam Dakowicz, prezes AgioFunds TFI, były członek zarządu BRE Wealth Management.

Wyższy próg

Różnica między IFM GAM a IFM sprowadza się do tego, że w przypadku inwestycji za pośrednictwem IFM każdorazową decyzję o kupnie lub sprzedaży jednostek funduszy notyfikowanych w Polsce podejmuje klient. W IFM GAM — jak w każdej usłudze asset management — decyzje będą podejmowane na podstawie wybranej przez klienta strategii, ale bez jego udziału przy każdej zmianie struktury portfela.

Sam portfel inwestycyjny nie będzie ograniczony do instrumentów notyfikowanych w Polsce. Wyższy będzie też próg wejścia. W IFM wynosi 500 tys. zł, w IFM GAM — 2 mln zł. Do wyboru będzie pięć strategii. Maksymalne opłaty za zarządzanie ustalono w nich na 0,6-1 proc. kwartalnie. Szczegółowe stawki mają zależeć od kwot oddanych w zarządzanie.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Nasza oferta jest konkurencyjna, a prowizje mieszczą się w przedziałach stosowanych Polsce i na świecie — zapewnia Janusz Czarzasty. IFM GAM będzie też pobierać opłatę za pobicie benchmarku. Jej wysokość to 20-30 proc. zysku powyżej wartości odniesienia. Wszystkie benchmarki ustalono w oparciu o średnie polskich funduszy

inwestycyjnych z grupy odpowiadającej strategii.

— Duża część klientów IFM ma swoje firmy. W skali mikro i makro przyjmuje więc rodzaje ryzyka polskiego rynku. My mówimy: nie powielajcie tych typów ryzyka, inwestując tylko na polskim rynku kapitałowym, małym wycinku globalnej gospodarki. Jeżeli nie zarobicie na jednym rynku, zarobicie na innym — tłumaczy Janusz Czarzasty.

Skala zysków

Janusz Czarzasty zapewnia, że w realizacji tego celu mają pomagać bezpośrednie spotkania pracowników zespołu analiz IFM (a obecnie IFM GAM) z analitykami i zarządzającymi zagranicznych funduszy inwestycyjnych.

— Dzięki temu mamy dostęp do globalnej wiedzy i unikatowych propozycji inwestycyjnych. To ogromna przewaga konkurencyjna. Nasza konkurencja, domy maklerskie, są nastawione na działalność na rynku krajowym. My oferujemy możliwości inwestycyjne takie, jakie ma klient w Londynie czy Nowym Jorku — wyjaśnia Janusz Czarzasty.

O fachowości IFM mają świadczyć wyniki inwestycyjne strategii proponowanych klientom. Gdyby w każdym przypadku podejmowali decyzje zgodne ze wskazówkami IFM, w trzech z siedmiu strategii oferowanych od co najmniej trzech lat zarobiliby w tym czasie przynajmniej 45 proc. W przypadku kolejnych trzech zysk byłby nie mniejszy niż 25 proc. IFM GAM jako firma zarządzająca będzie korzystała z tych samych strategii. Na razie współpracuje z 11 globalnymi partnerami.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane