Były szef Warner Music Polska wzmocnił IMS

opublikowano: 01-08-2019, 19:10

Piotr Kabaj, długoletni prezes firmy fonograficznej Warner Music Poland jest od 1 sierpnia menedżerem w grupie IMS.

Piotr Kabaj został szefem VMS, spółki-córki specjalizującego się w marketingu sensorycznym, giełdowego IMS. Zadaniem menedżera, jak poinformowała spółka, będzie „rozwój nowych kompetencji grupy, związanych z produkcją bibliotek muzycznych”. Tworzenie własnych baz muzycznych ma z jednej strony obniżyć koszty działalności IMS, a z drugiej być nowych źródłem jej przychodów. Na ten projekt – m.in. sprzęt muzyczny i oprogramowanie do studia - spółka wydała dotychczas ponad 1 mln zł.

- Jestem w branży muzycznej od 1990 r. Od tego czasu z sukcesem rozwijałem biznesy Pomatonu, EMI Music, Parlophone i Warner Music. Wyzwania, które realizuje grupa IMS i jej plany budowy organizacji na skalę międzynarodową, przekonały mnie do zainwestowania w ten projekt – deklaruje nowy szef VMS.

Piotr Kabaj w kwietniu tego roku został niespodziewanie zwolniony z funkcji prezesa i dyrektora generalnego Warner Music Poland. Jedną z największych w kraju wytwórni muzycznych kierował od 2013 r., a wcześniej stał na czele polskiego EMI (sześć lat temu koncerny się połączyły).

Ostatnie lata nie były biznesowo szczególnie udane dla Warner Music Poland. W roku obrachunkowym, który zakończył się 30 września 2017 r. (to ostatnie dostępne dane) przychody spółki spadły o kilkanaście proc. do niespełna 61,4 mln zł. Wytwórnia spadła pod tym względem na 3. miejsce wśród największych firm fonograficznych działających w Polsce. Największy jest nadal Universal Music Polska, a nowym wiceliderem zostało Sony Music Entertainment Poland.

Pogłębiła się strata netto Warner Music Poland. W roku obrachunkowym 2016/17 wyniosła prawie 1 mld zł, rok wcześniej przekroczyła 3,7 mln zł.

OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
×
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane