Canopy by Hilton chce zabłysnąć w Warszawie

Paweł BerłowskiPaweł Berłowski
opublikowano: 2023-10-19 20:00

Pierwszy polski lifestyle’owy hotel Hiltona zostanie otwarty w stolicy. Według sieci ten styl gościnności stał się już globalnym trendem — tylko w USA należy do niego już co trzeci markowy hotel.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • kiedy nastąpi otwarcie nowego hotelu
  • ile będzie kosztować inwestycja
  • jakie marki Hiltona są już w Polsce
  • jak wiceprezes sieci ocenia popyt i ceny
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Hilton podpisał umowę franczyzy z firmą TFG Hotels, która przy ul. Wilczej w Warszawie wybuduje pierwszy w kraju hotel Canopy by Hilton Warsaw. TFG Hotels będzie także nim zarządzać. Nowy hotel ze 170 pokojami zostanie otwarty w 2025 r. Ostatnio marka Canopy by Hilton pojawiła się w nowo otwartych obiektach w Cannes, Madrycie, Londynie i Paryżu.

— Po zrealizowaniu inwestycji wartej około 30 mln EUR nowo wybudowany hotel z pewnością stanie się ulubionym miejscem przyjezdnych i warszawiaków — mówi Anna Fijałkowska z firmy TFG Hotels.

Według Simona Vincenta, wiceprezesa Hiltona, Canopy by Hilton to jedna z nowych marek opracowana specjalnie ze względu na rosnący popyt na segment lifestyle’owy.

— Jest to trend globalny. W Stanach Zjednoczonych hotele lifestyle’owe stanowią obecnie jedną trzecią hoteli markowych — mówi Simon Vincent.

Wpisujące się w ten trend obiekty mają bardzo lokalny i integrujący charakter. Sercem nowego hotelu Hiltona ma być Canopy Central, czyli przestrzeń dostosowywana do potrzeb gości, a jednocześnie sprawiająca wrażenie integralnej części okolicy. Ma elastycznie przechodzić między funkcjami dziennymi i wieczorowymi, zapewniając miejsce do nadrobienia zaległości mejlowych, wypicia drinka z przyjaciółmi lub po prostu odpoczynku zarówno dla miejscowych, jak też gości.

Obecnie sieć Canopy by Hilton dysponuje sześcioma europejskimi hotelami, z których pięć znajduje się w stolicach, a 19 powstaje w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

— W Polsce posiadamy 29 działających hoteli. To ponad 4500 pokoi w ramach pięciu naszych marek: Hilton Hotels & Resorts, Curio Collection by Hilton, DoubleTree by Hilton, Hilton Garden Inn i Hampton by Hilton. Choć większość znajduje się w dużych miastach, jak Warszawa, Kraków i Wrocław, kluczowe dla nas są również lokalizacje o dużym potencjale turystycznym, dlatego w naszym portfolio znajdują się hotele w miastach nadmorskich: Świnoujściu i Gdańsku — mówi Simon Vincent.

Firma nie obawia się wprowadzać do Polski kolejnych brandów. Po ugruntowaniu obecności flagowej marki Hilton rozwinęła w ostatnich latach marki Hilton Garden Inn i Hampton by Hilton. Według wiceprezesa sieci popyt nadal jest bardzo duży, a goście i właściciele hoteli są zainteresowani kolejnymi markami. W 2022 r. Hilton otworzył w Polsce pierwszy hotel pod kolekcjonerską marką Curio Collection by Hilton — Hotel Saski Kraków.

Zdaniem Simona Vincenta w hotelarstwie widoczny jest już rosnący po pandemii popyt we wszystkich segmentach.

— Według naszych wyników z ostatniego kwartału obłożenie w całym systemie osiągnęło w czerwcu 77 proc., co jest naszym najwyższym rezultatem od czasu pandemii. W Europie w 2023 r. nadal odnotowywaliśmy dobre wyniki, przewyższające poziom sprzed pandemii. W drugim kwartale RevPAR w Europie wzrósł o 26 proc. rok do roku. Ten wzrost we wszystkich segmentach występuje również w Polsce — mówi Simon Vincent.