Sprzedaż akcji przez grupę inwestorów, w tym obecnych i byłych pracowników Canvy, pomogłaby wycenić firmę na ok. 26 mld USD. W poprzedniej rundzie sprzedaży akcji osiągnięto ten sam poziom.
Canva wygenerowała ponad 2 mld USD przychodów w całym 2023 r., jak dowiedział się Bloomberg od anonimowych rozmówców. Firma coraz agresywniej konkuruje z Adobe. Zarówno ona, jak i jej rywal wprowadziły w zeszłym roku funkcje sztucznej inteligencji.
Walka o klientów korporacyjnych
Platforma Canva, która powstała w 2013 r., zyskała popularność wśród mniejszych firm i pokolenia Z. W ostatnim czasie walczy o klientów korporacyjnych. Obecnie korzystają z niej m.in. FedEx, Starbucks i Zoom Video Communications.
Canva ma 170 mln aktywnych użytkowników miesięcznie w 190 krajach. Firmę sponsorują m.in. Franklin Templeton, Bessemer Venture Partners i Blackbird Ventures.