Car Platform powstało w 2020 r. Za internetowym przedsięwzięciem stoi Paweł Jaczynowski, wieloletni pracownik grupy dilerskiej Auto Fus, w której odpowiada za sprzedaż korporacyjną. W porozumieniu z pracodawcą i we współpracy z fabryką start-upów The Heart stworzył i uruchomił wirtualny salon samochodowy dla firm - z ofertą leasingu i najmu na korzystniejszych warunkach. Dostęp do służbowych aut ma jednak zwykle nie więcej niż 8-12 proc. pracowników. Car Platform dołożyło więc do oferty pakiet benefitów dla pozostałej grupy - w tej chwili firma będąca użytkownikiem platformy może nie tylko podzielić się zniżką na zakup auta i dodatkowymi benefitami z pracownikami.
Pakiet benefitów nie jest bezpośrednio związany z zakupem auta, lecz z szeroko pojętą mobilnością. Pracodawca może też przeznaczyć kwotę do wykorzystania przez pracownika m.in. na zakup paliwa, biletów komunikacji publicznej lub krótkoterminowy wynajem auta, roweru czy elektrycznego skutera.

Dotychczas dostęp do platformy był zamknięty. Start-up przetestował jej działanie na grupie 50 tys. pracowników ze współpracujących z nim firm. Po dwóch latach uznał, że projekt jest gotowy, by wyjść z nim szeroko na rynek - otworzył się na nowych klientów firmowych i stworzył ofertę dla klientów indywidualnych, którzy coraz częściej decydują się na najem lub leasing.
- Otwieramy się na wszystkich chętnych. Do końca roku chcemy osiągnąć pułap 100 tys. pracowników. Obserwujemy spore zainteresowanie naszą propozycją, szczególnie ze strony banków, firm IT, konsultingowych i ubezpieczeniowych - mówi Paweł Jaczynowski.
Udziałowcy Car Platform, wśród których są Grupa Auto Fus i The Heart, rozglądają się za dodatkowym finansowaniem rozwoju biznesu.
- Z kilkoma już prowadzimy rozmowy - deklaruje Paweł Jaczynowski.