Czytasz dzięki

Carbon Studio ma pierwszy milion

opublikowano: 12-02-2020, 22:00

Producent i wydawca gier zakończył ubiegły rok z rekordowymi wynikami.

Carbon Studio, notowany na NewConnect producent i wydawca gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości (VR), zwiększył w ubiegłym roku przychody o ponad 130 proc. do 2 mln zł, a zysk netto wzrósł do 1,1 mln zł z 0,34 mln zł rok wcześniej. W samym czwartym kwartale ubiegłego roku przychody wyniosły 0,48 mln zł, a zysk 0,1 mln zł. W pierwszym kwartale ubiegłego roku do sprzedaży w wersji na platformę Sony PlayStation VR Carbon Studio wprowadziło kolejną grę z serii „The Wizards” pod nazwą „Enhanced Edition”, co pozwoliło znacząco przedłużyć cykl życia produkcji. W drugim kwartale studio wydało „The Wizards” na platformę Oculus Quest.

W maju spółka przeprowadziła pierwszą ofertę publiczną akcji, z której pozyskała 2,7 mln zł. Większość pieniędzy przeznaczy na swój najważniejszy projekt oparty na uniwersum „Warhammer: Age of Sigmar” brytyjskiej firmy Games Workshop. Łączne nakłady na tę produkcję i marketing wyniosą 2,1 mln zł. Premiera gry planowana jest na przełom 2020 i 2021 r. W grudniu Carbon Studio zmodyfikowało cel emisji, jakim było wydanie płatnego rozszerzenia do gry „The Wizards” o nazwie „The Wizards — Dark Times”. Po analizie oczekiwań odbiorców gry studio zdecydowało o stworzeniu samodzielnej produkcji na bazie pierwotnie planowanego dodatku. Jednocześnie przesunięto planowany termin wydania gry na drugi kwartał 2020 r. oraz zwiększono budżet projektu z 200 tys. zł do 500 tys. zł. Dodatkowe pieniądze na realizację nowej gry pochodzą z bieżącej działalności spółki.

W czwartym kwartale rozpoczęła się również pierwsza akcja promocyjna gry „Dreamo”, której Carbon Studio jest wydawcą. Produkcja Hypnotic Ants dostępna będzie na platformach PC oraz PC VR. Premiera wersji PC tytułu odbędzie się 20 lutego 2020 r. W dalszej części roku wydana zostanie wersja VR gry.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane