Spółka poinformowała w komunikacie, że udziały rynkowe marki Carlsberg w 2008 roku - według AC Nielsen - wynosiły 1,7 proc. w ujęciu ilościowym oraz 1,9 proc. w ujęciu wartościowym.
Przedstawiciele spółki poinformowali, że ubiegły rok nie był łatwy dla polskiej branży piwnej, która musiała zmierzyć się z rosnącymi cenami surowców do produkcji piwa i jego opakowań.
"Nieuniknione okazały się podwyżki cen produktów, co w połączeniu z pogarszającą się sytuacją ekonomiczną miało negatywny wpływ na konsumpcję piwa w Polsce - całoroczna dynamika sprzedaż piwa w naszym kraju wyniosła zaledwie 1,8 proc." - poinformował, cytowany w komunikacie, Piotr Majchrzak, wiceprezes ds. finansów w Carlsberg Polska.
Według Jacka Pastuszki, prezesa Carlsberg Polska, również przyszły rok nie
będzie łatwy dla branży. Spółka liczy jednak, że uda jej się wzmocnić pozycję
rynkową i utrzymać rentowność.