Carlsberg Polska sprzedał mniej piwa w 2008 r.

PAP
18-02-2009, 21:15

Carlsberg Polska zamknął 2008 rok sprzedażą na poziomie 4,363 mln hektolitrów piwa, podczas gdy w 2007 roku sprzedał 4,6 mln hektolitrów.

Spółka poinformowała w komunikacie, że udziały rynkowe marki Carlsberg w 2008 roku - według AC Nielsen - wynosiły 1,7 proc. w ujęciu ilościowym oraz 1,9 proc. w ujęciu wartościowym.

Przedstawiciele spółki poinformowali, że ubiegły rok nie był łatwy dla polskiej branży piwnej, która musiała zmierzyć się z rosnącymi cenami surowców do produkcji piwa i jego opakowań.

"Nieuniknione okazały się podwyżki cen produktów, co w połączeniu z pogarszającą się sytuacją ekonomiczną miało negatywny wpływ na konsumpcję piwa w Polsce - całoroczna dynamika sprzedaż piwa w naszym kraju wyniosła zaledwie 1,8 proc." - poinformował, cytowany w komunikacie, Piotr Majchrzak, wiceprezes ds. finansów w Carlsberg Polska.

Według Jacka Pastuszki, prezesa Carlsberg Polska, również przyszły rok nie będzie łatwy dla branży. Spółka liczy jednak, że uda jej się wzmocnić pozycję rynkową i utrzymać rentowność.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Carlsberg Polska sprzedał mniej piwa w 2008 r.