Carrefour planuje więcej inwestycji i oszczędności

Oskar NawalanyOskar Nawalany
opublikowano: 2022-11-08 08:48

Carrefour zintensyfikuje swoją ekspansję w handlu elektronicznym, obniży koszty i skoncentruje się na generowaniu gotówki w ramach nowej strategii szefa Alexandre Bomparda, mającej na celu przyspieszenie zmian w największym europejskim detaliście spożywczym w warunkach gwałtownie rosnącej inflacji – podaje agencja Reutersa.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja
Fot. Eole99/Wikimedia Commons/CC BY-SA 3.0

Francuska grupa, przed prezentacją dla inwestorów we wtorek, przekazała, że dąży do uzyskania wolnych przepływów pieniężnych netto w wysokości ponad 1,7 mld EUR (1,7 mld USD) i 4 mld EUR oszczędności w 2026 roku.

Aby pomóc klientom w obliczu rosnących kosztów utrzymania, firma zobowiązała się zwiększyć udział produktów marek własnych w sprzedaży żywności do 40 proc. w 2026 r. z 33 proc. w 2022 r. oraz przyspieszyć ekspansję dyskontów na kluczowych rynkach francuskim i brazylijskim.

W rezultacie Carrefour poinformował, że podnosi swój roczny cel inwestycyjny do 2 mld EUR z 1,7 mld EUR wcześniej.