Carrefour sprzedaje Tesco supermarkety w Czechach i Słowacji

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 03-10-2005, 17:56

Francuska sieć handlowa Carrefour wycofuje się z rynku czeskiego; jej jedenaście placówek handlowych przejmie inna międzynarodowa sieć - Tesco. Carrefour sugerował możliwość opuszczenia Czech już wcześniej. Jak poinformował  największy czeski dziennik "Mlada Fronta Dnes" francuska sieć zamierza również wycofać się ze Słowacji.

Francuska sieć handlowa Carrefour wycofuje się z rynku czeskiego; jej jedenaście placówek handlowych przejmie inna międzynarodowa sieć - Tesco. Carrefour sugerował możliwość opuszczenia Czech już wcześniej. Jak poinformował  największy czeski dziennik "Mlada Fronta Dnes" francuska sieć zamierza również wycofać się ze Słowacji.

Jak poinformował Carrefour, firma Tesco zapłaci za 11 czeskich i 4 słowackie hipermarkety razem około 5,6 miliarda koron, tj. 742 mln zł. Transakcję musi jeszcze zatwierdzić Urząd Antymonopolowy. "Jest rzeczą normalną, że proces zatwierdzania takich transakcji trwa kilka miesięcy, z tego powodu nie należy oczekiwać nagłych zmian" - poinformowało Tesco.

W ubiegłym roku Carrefour na rynku czeskim znalazł się na siódmej pozycji pod względem wielkości obrotów. Wyniosły one 11 miliardów koron, tj. 1,45 miliarda zł. Tesco natomiast z obrotami 21 miliardów koron, tj. 2,78 miliarda zł, znalazło się na piątym miejscu.

Dziennik "Mlada Fronta Dnes", powołując się na wypowiedź dyrektora finansowego Carrefoura Jose Luisa Durana, podał, że sieć planuje wycofać się z krajów, w których nie znajduje się w pierwszej trójce sieci handlowych. Carrefour postępował tak już w roku ubiegłym. Sprzedał swoje supermarkety w Hiszpanii, sieć hipermarketów w Japonii oraz w Meksyku. Natomiast w Polsce ostatnio wzmocnił swoją pozycję przejmując od holenderskiej firmy Ahold sieć hipermarketów Hypernova.

Carrefour jest już drugą siecią handlową, po austriackiej sieci Julius Mainl (przejął ją holenderski Ahold), która w ostatnich miesiącach wycofuje się z rynku czeskiego.

"Wycofujący się Carrefour to dopiero początek. Koncentracja sieci handlowych na rynku czeskim będzie oczywiście trwać" - powiedziała dziennikowi "MF Dnes" Helena Piskovska, prezes Związku Handlu i Turystyki, która wcześniej była szefem czeskiego oddziału firmy Tesco.

Prestiżowy dziennik ekonomiczny "Hospodarske noviny" podaje, że w Czechach obecnie działa dziesięć wielkich sieci handlowych. Korzyść z trwającej wojny cenowej pomiędzy poszczególnymi sieciami odniosą oczywiście klienci. W ostatnim czasie trwa rywalizacja między sieciami Ahold oraz Tesco. Obie firmy zabiegają o tych klientów, dla których podczas zakupów najważniejsza jest cena. Od jakiegoś czasu trwają spekulacje o możliwości wejścia na rynek czeski niemieckiej sieci dyskontowej Aldi, która również będzie zainteresowana przede wszystkim tymi klientami.

Robert Miklos

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane