Carsmile ściągnął nad Wisłę Francuzów

opublikowano: 21-08-2019, 22:00

Francuska grupa Cofidis wchodzi na polski rynek z ofertą leasingu online. Technologię do obsługi klienta dostarczy polski start-up.

Banki masowo wdrażają innowacje, a branża leasingowa od lat
działa w sposób tradycyjny. Wnioskując o kredyt czy inny produkt w banku składa
się wniosek w aplikacji, umowę otrzymuje elektronicznie, a podpisuje ją SMS-em.
Tego rodzaju udogodnienia były dotychczas niedostępne dla leasingobiorców —
podkreślają Łukasz Domański, prezes Carsmile (z lewej), i Marcin Szulc, dyrektor handlowy i rozwoju biznesu Cofidis w Polsce, współtwórcy e-leasingu
Zobacz więcej

LEASING W INTERNECIE:

Banki masowo wdrażają innowacje, a branża leasingowa od lat działa w sposób tradycyjny. Wnioskując o kredyt czy inny produkt w banku składa się wniosek w aplikacji, umowę otrzymuje elektronicznie, a podpisuje ją SMS-em. Tego rodzaju udogodnienia były dotychczas niedostępne dla leasingobiorców — podkreślają Łukasz Domański, prezes Carsmile (z lewej), i Marcin Szulc, dyrektor handlowy i rozwoju biznesu Cofidis w Polsce, współtwórcy e-leasingu Fot. ARC

Rynek leasingu w Polsce pozostaje pod względem usług online daleko w tyle za sektorem bankowym. O ile decyzję kredytową można dostać w kilkanaście minut, nie wychodząc z domu, to leasing wciąż pozostaje czasochłonny i wymaga wypełniania dokumentów. Proces polega zazwyczaj na złożeniu papierowego wniosku u przedstawiciela firmy leasingowej. Dokument jest następnie wysyłany do centrali. W kolejnym kroku analityk bada zdolność kredytową wnioskodawcy — analizuje załączone do wniosku dokumenty księgowe i wyciągi z rachunków, sprawdza historię klienta w bazach dłużników, a następnie wydaje decyzję. W praktyce zajmuje to co najmniej kilka dni. Polski start-up wspólnie z francuskim specjalistą od finansowania pojazdów chce ten czas skrócić. Do kwadransa.

— Stworzyliśmy mechanizm umożliwiający uzyskanie finansowania na samochód całkowicie online, bez wychodzenia z domu i bez dostarczania papierowych dokumentów. Pierwszy e-leasing — mówi Łukasz Domański, współtwórca i prezes Carsmile, internetowej platformy, za pośrednictwem której można wynająć lub wyleasingować samochód dowolnej marki.

Wniosek o e-leasing składa się internetowo. Algorytm weryfikuje tożsamość użytkownika, analizuje dane finansowe oraz automatycznie odpytuje bazy dłużników. Następnie wydaje wstępną decyzję kredytową.

Gdy jest ona pozytywna, w panelu klienta udostępniana jest umowa leasingowa. Technologia jest tak opracowana, aby umowę można było podpisać SMSem, ale ze względu na aktualne wymogi prawne konieczne jest podpisanie umowy leasingowej w wersji papierowej. Umowę dostarcza więc kurier. Pomysł na wdrożenie w Polsce technologii LeaseTech wpisał się w strategię polskiego oddziału francuskiego Cofidis. Spółka należy do finansowej grupy Credit Muttuel obsługującej na świecie ponad 30 mln klientów.

— Wchodzimy na polski rynek leasingu z ofertą finansowania online. Wspólnie z Carsmile chcemy wypełnić lukę technologiczną oraz dostosować usługę leasingu do wymagań nowoczesnych i mobilnych użytkowników. Oczekują oni natychmiastowej decyzji i możliwości załatwienia wszystkich formalności kilkoma kliknięciami — mówi Marcin Szulc, dyrektor handlowy i rozwoju biznesu Cofidis w Polsce.

Według badań Deloitte wybór auta zajmuje średnio 80 dni. Dopiero po tym czasie nabywca składa wniosek o finansowanie. Jeżeli okaże się, że nie ma wystarczającej zdolności kredytowej, aby kupić wymarzone auto, musi rozpocząć poszukiwania od nowa.

— Mając do dyspozycji wniosek online, swojego rodzaju kalkulator leasingowy, możemy najpierw sprawdzić, na co nas stać, a dopiero później szukać wymarzonego auta w założonym budżecie — podkreślają współtwórcy e-leasingu.

Korzyścią jest też możliwość elektronicznego zamówienia auta, jaką dają platformy online. Według badań Carsmile czas potrzebny na wybór odpowiedniego auta w smartfonie oraz przejście wszelkich formalności trwa średnio 9 dni.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy