Według nowych zasad, począwszy od 1 października jeśli gra osiągnie ponad 10 mln USD przychodu, prowizja platformy będzie na poziomie 25 proc. (vs. 30 proc. standardowej prowizji). Przychody wypracowane przez grę przed październikiem nie będą jednak brane pod uwagę.

Po przekroczeniu 50 mln USD sprzedaży prowizja spadnie do 20 proc.
Do wyliczenia przychodu z gry pod uwagę będzie brana nie tylko sprzedaż samej gry, ale także, DLC i znajdujące się w grze mikropłatności.
„Liczymy na to, że wprowadzone zmiany wynagrodzą wysiłki większych producentów gier na rzecz usprawniania funkcjonowania sieci, a także zwiększą ich zainteresowanie platformą Steam” – informował Steam w komunikacie.
Steam wprowadził także zmiany dotyczące poufności informacji o sprzedaży. W myśl nowych zasad n każdy partner może dzielić się informacjami dotyczącymi sprzedaży swoich gier i dysponować nimi tak jak uważa za stosowne.
Poza CD Projektem w poniedziałek wyraźnie zyskuje tez 11bit studios. Kurs producenta Frostpunka rośnie o blisko 5 proc.
