CD Projekt RED wkrótce odkryje karty

Deweloper szykuje zwiastun filmowy „Cyberpunka 2077” i ujawni, że pracuje nad trzecią częścią „Wiedźmina”.

Niefrasobliwość czy kontrolowany przeciek — tego nie wiadomo. Pewne jest jednak to, że wpis, który na Twitterze w nocy z czwartku na piątek polskiego czasu umieścił Tom Ohle, pracownik CD Projekt RED, odpowiadający za marketing na rynku amerykańskim, postawił na baczność światowy rynek gier.

— Cały czas oglądam trailer „Cyberpunka 2077” i jestem nim zachwycony. Jego premiera ma nastąpić w najbliższym czasie — napisał Tom Ohle. „Cyberpunk 2077” to jedna z dwóch superprodukcji, nad którymi od ubiegłego roku pracuje warszawski producent gier komputerowych. Oprócz ujawnienia tytułu oraz jednej grafiki niewiele wiadomo o tej grze. Dlatego każda dodatkowa informacja wywołuje duże zainteresowanie wśród graczy. Cyberpunk ma trafić na rynek w 2015 r. Druga superprodukcja warszawskiej firmy jest szykowana na 2014 r. CD Projekt RED nie chciał komentować wpisu swojego pracownika na Twitterze. Jednak, jak nieoficjalnie ustaliliśmy, Tom Ohle się nie myli. Deweloper przygotowuje się do puszczenia na rynek pierwszego zwiastuna filmowego „Cyberpunka 2077”. Ma to nastąpić jeszcze w tym tygodniu. To nie koniec.

Wszystko wskazuje na to, że deweloper szykuje się też do uruchomienia ofensywy marketingowej, związanej z produkowanymi tytułami. Oprócz pokazania filmu promującego grę „Cyberpunk”, ma też oficjalnie ujawnić, że grą zapowiedzianą na 2014 r. jest trzecia część „Wiedźmina”. W środę na Facebooku powstał oficjalny funpage tego tytułu, na którym można zobaczyć pierwszą promocyjną grafikę. W ciągu kilku dni zdobył ponad 2,5 tys. fanów. Ujawnienie prac nad „Wiedźminem 3” nie zaskoczy rynku, który już rok temu uznał za pewnik, że CD Projekt RED będzie kontynuował serię znoszącą złote jaja. Dlatego dla graczy dużo ciekawszy będzie zwiastun „Cyberpunka”. Jeśli będzie dobry, to — jak pokazuje historia branży — może wokół niego szybko powstać społeczność czekających na premierę klientów.

— Biorąc pod uwagę współpracę CD Projekt RED z Tomaszem Bagińskim, spodziewałbym się filmu, który nie będzie zawierał scen z samej gry, lecz raczej artystyczną wizję, pokazującą, co będzie kryło się za tym tytułem — mówi Mariusz Klamra, prezes spółki GRY-Online.pl. Jak mówi, ze względu na wczesny etap prac od „Cyberpunkiem”, byłby mocno zaskoczony, gdyby stało się inaczej.

— Z punktu widzenia inwestorów od zwiastuna „Cyberpunka” ważniejsze będą informację o trzeciej części „Wiedźmina”. Ta gra ma wcześniejszą premierę i wcześniej wpłynie na wyniki firmy — twierdzi Łukasz Kosiarski, analityk BZ WBK. Adam Kiciński, prezes CD Projekt RED, zapowiada, że ten rok będzie dla firmy najintensywniejszym w historii pod względem komunikacji.

— W ciągu najbliższych miesięcy szykujemy dla fanów wiele wydarzeń i istotnych informacji. Pierwsze już w tym tygodniu — mówi Adam Kiciński. Zapewnia, że prace nad obydwoma tytułami toczą się zgodnie z wewnętrznymi harmonogramami, a nad Cyberpunkiem pracuje zespół zbudowany m.in. z deweloperów z doświadczeniem przy tworzeniu Wiedźminów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / CD Projekt RED wkrótce odkryje karty