CD Projekt traci dwa okienka sprzedażowe

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2020-10-31 09:58

Przesunięcie premiery "Cybperpunka 2077" z 19 listopada na 10 grudnia ma istotne konsenwencje dla sprzedaży gry, uważają eksperci.

Opóźnienie debiutu rynkowego gry spowoduje nie tylko przesunięcie przychodów, ale także utratę przez CD Projekt dwóch okienek sprzedażowych, uważają specjaliści.

- Firma straciła kluczowe okienko sprzedażowe w okresie debiutu nowej generacji konsol i część gorącego okresu przedświątecznego. Dodatkowo patrząc na zestawienie najlepiej sprzedających się gier na Steam, Cyberpunk z 1.miejsca od razu po ogłoszeniu przesunięcia wypadł kompletnie z zestawienia, więc widać że gracze są rozczarowani długim czekaniem. Wpłynie to z pewnością na dalszą sprzedaż pre-orderów - uważa Paweł Sugalski, zarządzający Funduszem Gier i Innowacji w Rockbridge TFI.

- Dwa poprzednie przesunięcia odbieraliśmy w sposób neutralny, tym razem jednak uważamy, że mimo iż jest to lepsza decyzja od wydania niegotowej (niewyczyszczonej z błędów) gry, to z premierą 10.12.2020 mijają dwa ważne okresy sprzedażowe (Black Friday, mikołajki) co może negatywnie wpłynąć na sprzedaż „CP2077” - potwierdza Krzysztof Tkocz, analityk DM BDM.

Według konsensu prognoz, zebranego przez PAP Biznes jeszcze przed decyzją zarządu o przesunięciu premiery, "Cyberpunk" miał sprzedać się do końca tego roku w 21,4 mln egzemplarzy, a w 2021 r. w 14,6 mln.

Zdaniem analityka DM BDM, istnieje ryzyko, iż błędy, z którymi mierzy się CD Projekt są na tyle poważne, że dodatkowe 21 dni okażą się zbyt małym buforem czasu aby je naprawić, a nie chcąc ominąć najważniejszego okienka (święta) i doprowadzić do czwartego przesunięcia spółka wyda grę, która będzie nie do końca „wypolerowana”. A to może wpłynąć na słabszą ocenę graczy i tym samym na gorszą monetyzację tytułu.

- Zwracamy również uwagę, iż zespół pracujący nad Cyberpunkiem znajduje się w mocnym crunchu, co przełoży się na wyższe koszty produkcji. W związku z wydłużeniem okresu do premiery urosną również koszty związane z marketingiem gry - dodaje anailtyk.