CEDC na dużym minusie

WIS
opublikowano: 02-03-2011, 00:00

Producent alkoholi rozczarował wynikami za 2010 r. Najgorsze ma jednak za sobą.

Producent alkoholi rozczarował wynikami za 2010 r. Najgorsze ma jednak za sobą.

Central European Distribution Corporation (CEDC), notowany na giełdach w Warszawie i Nowym Jorku producent wódek, podał, że jego przychody netto ze sprzedaży w 2010 r. wzrosły do 711,5 mln USD w porównaniu z 689,4 mln USD w 2009 r. Niestety, pod względem wyniku netto było gorzej. CEDC ogłosił, że jego strata netto z działalności kontynuowanej za rok obrotowy 2010 r. wyniosła 92,9 mln USD w porównaniu z zyskiem netto wynoszącym 72,7 mln USD za 2009 r.

Zarząd spółki tłumaczy, że duży wpływ na wyniki w 2010 r. miały zdarzenia jednorazowe (m.in. powodzie i żałoba w Polsce, pożary w Rosji) i zapowiada, że w tym roku będzie dużo lepiej. Spółka ogłosiła prognozę przychodów netto ze sprzedaży na 2011 r. na poziomie 880-1080 mln USD oraz roczną prognozę rozwodnionego porównywalnego zysku netto na akcję na poziomie 1,05-1,25 USD.

CEDC chwali się też, że dzięki wprowadzeniu na rynek Żubrówki Białej i inwestycjom w inne marki zdołał znacznie zwiększyć udziały w polskim rynku mocnych alkoholi.

— Odnotowaliśmy wzrost udziału rynkowego z 20,2 proc. w listopadzie 2010 r. do 25,2 proc. w styczniu 2011 r. — powiedział William Carey, prezes CEDC.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WIS

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu