Cel — dalsze umacnianie pozycji

  • Dorota Czerwińska
30-12-2013, 00:00

PPHTU Adwa, łódzka Gazela Biznesu, w ciągu najbliższych trzech lat zamierza osiągnąć trzykrotny wzrost sprzedaży.

III MIEJSCE

Początki firmy sięgają 1986 r., gdy rozpoczęła działalność jako przedsiębiorstwo wielobranżowe ADWA. Z czasem powstały firmy PPH Adwa, Adwa Ukraina, Venol Ukraina, Venol GmbH i Wago. PPHTU Adwa zajmuje się produkcją i handlem produktami petrochemicznymi dla motoryzacji. Są to: oleje silnikowe przekładniowe hydrauliczne i przemysłowe, smary i oleje specjalne, a także chemia samochodowa (płyny eksploatacyjne do chłodnic, do spryskiwaczy, płyny hamulcowe i inne) pod marką Adwa i Venol. O tempie rozwoju Adwy świadczy dynamika eksportu oraz liczba odbiorców, którym sprzedaje swoje towary. Jest jednym z największych eksporterów i wewnątrzunijnych dostawców z Polski w branży motoryzacyjnej, a jej produkty znajdują uznanie u klientów w ponad 40 krajach świata.

— Do pozycji jednego z najbardziej liczących się producentów w kraju doprowadziło nas nasze prawie trzydziestoletnie doświadczenie w tej branży. Cierpliwość, ale też wizja przyszłości i odważne plany realizowane przez kadrę zarządzającą i wysoko wykwalifikowanych pracowników utwierdzają nas w przekonaniu, że założone zadania zostaną w ciągu najbliższych 3 lat w pełni osiągnięte — mówi Adam Gostyński, prezes spółki ADWA.

Jakość i innowacyjność

Firma słynie przede wszystkim z produktów petrochemicznych pod znanymi markami Adwa i Venol. Stosuje się je do niemal każdego rodzaju pojazdów samochodowych. Odbiorcami naszych produktów są zarówno pasjonaci motoryzacji, jak i zwykli użytkownicy, którzy cenią wysoką jakość i dla których cena nie jest ostatecznym kryterium wyboru. Firma kieruje ofertę zarówno do sieci handlowych, sklepów detalicznych, stacji benzynowych, jak i do serwisów samochodowych. Dynamicznie rozwijającym się segmentem są odbiorcy instytucjonalni.

— Zamierzamy rozwijać tradycyjne kanały dystrybucji na rynku krajowym, czyli kanał dilerski i sklepy detaliczne. Będziemy też intensywnie rozwijać sprzedaż w sieciach handlowych. Zamierzamy znacząco zwiększyć swój udział w sieci serwisów i kanale instytucjonalnym — mówi Adam Gostyński.

Bez obaw przed konkurencją

Adwa ma gamę własnych produktów, które mogą zaspokoić nawet najbardziej wybrednego odbiorcę.

— Dbamy o to, aby nasze wyroby były najlepszą propozycją rynkową dla tych klientów, którzy chcą mieć dobry produkt za dobrą cenę. Dlatego od dwóch lat zarząd spółki wprowadza nowe technologie, podwyższając tym samym jakość, wydajność i obniżając koszty — mówi prezes Gostyński. Od dwóch lat firma ma nowoczesną mieszalnię do produkcji olejów silnikowych i chemii samochodowej. W tym roku zautomatyzowała magazyny wysokiego składowania i zautomatyzowała przepływ oleju pomiędzy zbiornikami magazynowymi a produkcją. Uruchomiono nowe automatyczne linie do konfekcjonowania olejów i chemii samochodowej.

Gazele to grupa stabilnych firm

PATRICIA DEYNA

prezes Bonnier Business Polska

Niewielki spadek liczby firm na tegorocznej liście, który wynosi zaledwie 1,5 proc. mimo znacznego pogorszenia koniunktury gospodarczej w 2012 r., może oznaczać, że w Polsce jest już stabilna grupa małych i średnich przedsiębiorstw o dobrej kondycji finansowej. Jeżeli firmy te zwalniają tempo rozwoju, to przede wszystkim wskutek ostrożności, wywołanej klimatem gospodarczym, a nie z braku środków finansowych. Jednak to, czy lista rankingowa jest w danym roku trochę dłuższa, czy trochę krótsza, jest wyłącznie sprawą niezależnej od właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw koniunktury. Natomiast ich dążenie do poprawy wyników firm to wyłącznie ich zasługa, wynikająca z ich wytrwałości i determinacji. Polscy przedsiębiorcy co roku udowadniają, że nie brakuje im żadnej z tych cech, możemy więc spokojnie planować kolejne wydania rankingu Gazel Biznesu.

Spodziewamy się wzrostu

JAROSŁAW JAWORSKI

prezes Coface w Polsce

Rok temu pełni obaw zastanawialiśmy się, jak będzie wyglądała tegoroczna lista Gazel Biznesu. Przewidywania częściowo się sprawdziły, w rankingu „Gazele Biznesu 2013” znajdziemy nieco mniejszą liczbę Gazel niż w ubiegłym roku, a duża część tych, które trafiły na listę, zanotowała niższe zwyżki przychodów i mniejsze zyski, w porównaniu z okresem wcześniejszym. Osłabienie płynności zaowocowało najwyższą od lat liczbą upadłości, która wzrosła na koniec 2012 r. o ponad 21 proc. Dziś jednak znajdujemy się już w innej gospodarczo rzeczywistości. Polska gospodarka powoli powraca na ścieżkę wzrostu. PKB wzrósł w trzecim kwartale 2013 r. o 1,9 proc. (r/r) i sygnalizuje ożywienie w polskiej gospodarce. Wybiegając w przyszłość, mamy nadzieję, że bardziej optymistyczne prognozy sprawią, że przedsiębiorstwa pewniej będą oceniać swoją sytuację i możliwości rozwoju, a to zaowocuje kolejną, jeszcze większą grupą Gazel Biznesu w przyszłym roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Czerwińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Cel — dalsze umacnianie pozycji