Celebrytka startuje z psim biznesem

opublikowano: 26-01-2021, 20:00

Petgram ma zadbać o bezpieczeństwo czworonogów. Spółkę, za którą stoi znana z programów telewizyjnych Monika Goździalska, wsparli już inwestorzy.

W Polsce rynek produktów dla zwierząt i internetowe społeczności właścicieli domowych pupili rosną w siłę. Świadczyć o tym mogą coraz to nowe projekty biznesowe i inwestorski kapitał, płynący w ich stronę. Do grupy kreatorów rozwiązań ułatwiających opiekę nad zwierzętami dołączyła Monika Goździalska, dziennikarka i prezenterka telewizyjna, niegdyś uczestniczka programów "MasterChef" i "Big Brother", która założyła spółkę Petgram i serwis internetowy o takiej samej nazwie. Współwłaścicielem oraz prezesem spółki jest Jordan Wojsym Antoniewicz.

Bezpieczeństwo pupili
Bezpieczeństwo pupili
Monika Goździalska, dziennikarka i prezenterka telewizyjna, zachęca do sięgania po nowoczesne technologie zwiększające bezpieczeństwo domowych pupili i promuje własne rozwiązanie – Petgram.

Z troski o pupila

Petgram oferuje obrożę GPS (urządzenie wyposażone w kartę SIM) i zintegrowaną z nią aplikację mobilną, mające zapewnić bezpieczeństwo psom czy kotom, gdy np. zgubią się właścicielom. Lokalizator umożliwia śledzenie pupili w czasie rzeczywistym.

Wokół Petgramu budowana jest społeczność właścicieli zwierząt, aktywizowana poprzez moduły grywalizacyjne, umożliwiające np. zdobywanie punktów wymienialnych na nagrody. Z czasem ma w naturalny sposób wchodzić w format marketplace’u łączącego nabywców ze sprzedawcami. Kolejną grupą włączoną do społeczności będą firmy i osoby świadczące usługi z zakresu opieki nad zwierzętami domowymi – będą mogły je sprzedawać lub promować.

– Po 24 godzinach od uruchomienia mieliśmy już 2 tys. użytkowników – wylicza Bartosz Kotliński, dyrektor operacyjny w Petgramie.

– Praca w telewizji przekłada się na rozpoznawalność w internecie. Wokół moich profili w mediach społecznościowych skupiona jest pokaźna grupa odbiorców. Od lat jestem przez nich kojarzona również jako miłośniczka zwierząt domowych. Liczę więc, że część z nich zainteresuje się Petgramem – mówi Monika Goździalska.

Pomysłodawczyni i założycielka Petgrama dodaje, że projekt jest efektem jej doświadczeń w opiece nad czworonogami i luki rynkowej, jaką dostrzega w obszarze usług i produktów zwiększających ich bezpieczeństwo.

Na fali popularności

Petgram, który w niedługim czasie doczeka się wersji anglojęzycznej, oficjalnie wystartował kilka dni temu, a prace nad nim trwały około dwóch lat. W pierwszym etapie rozwój urządzenia i aplikacji były finansowane z funduszy własnych, potem w potencjał biznesu uwierzyli inwestorzy – fundusz venture capital Black Swan oraz aniołowie biznesu. W sumie zainwestowali do 4 mln zł w zamian za 40 proc. udziałów w spółce (inwestycja będzie transzowana i systematycznie wypłacana po osiągnięciu przez firmę wyznaczonych celów).

– W najbliższym czasie będziemy realizować kolejną rundę inwestycyjną, objętą przez dotychczasowych inwestorów. Przewidujemy, że w przyszłości będziemy się starać o następne tury finansowania – zaznacza Bartosz Kotliński.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Inwestorskie wybory

Zainteresowanie inwestorów nowymi spółkami rozwijającymi produkty i usługi dla zwierząt jest spore. W styczniu 2021 r. fundusz Arkley Brinc VC poinformował o przekazaniu 2 mln zł na wsparcie Dr. PetCare, polskiego start-upu założonego przez Mariusza Wojciechowskiego i Agatę Kapturzak. Firma planuje wprowadzenie na rynek własnej marki karmy i suplementów dla zwierząt, które będą sprzedawane w modelu subskrypcyjnym za pośrednictwem kanałów online i offline.

Kilka miesięcy temu fundusz Smok Ventures zainwestował 200 tys. zł w tzw. rundzie pre-seed w spółkę HiPets. Za biznesem stoi Dorota Rymaszewska, która – korzystając z wcześniejszych doświadczeń w zarządzaniu Booksy w Polsce – postanowiła uruchomić serwis rezerwacji wizyt w klinikach weterynaryjnych, salonach pielęgnacji zwierząt, u behawiorystów czy pobytów w hotelach dla czworonogów.

Okiem przedsiębiorcy
Wydatki będą rosły
Mariusz Wojciechowski
prezes Dr PetCare

Rynek związany z posiadaniem i utrzymaniem zwierząt w naszym kraju rozkwita. Już jakiś czas temu, analizując ten rynek poza granicami Polski, dostrzegliśmy zmieniającą się postawę ludzi, którzy coraz częściej humanizują zwierzęta. W Stanach Zjednoczonych zwierzę domowe bywa traktowane na równi z pozostałymi członkami rodziny także w kwestii kosztów utrzymania. W Polsce, gdzie według szacunków żyje około 14 mln psów i kotów, wydatki związane z utrzymaniem zwierząt dynamicznie rosną. Przekroczyły już 4 mld zł rocznie, choć jeszcze niedawno było to 3 mld zł. Ten trend się nie zmieni.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane