CFA Poland i KNF razem na rzecz edukacji z etyki

Puls Biznesu, partner sekcji: CFA Society Poland
16-04-2018, 22:00

Konkurs Ethics Challenge pozwoli studentom poznać bliżej wartości kluczowe dla biznesu, takie jak uczciwość czy transparentność

Termin etyka nie należy z pewnością do grona pojęć łatwo definiowalnych oraz jednoznacznych. W praktyce finansom oraz etyce nie zawsze było po drodze, jednakże — zwłaszcza w czasach coraz bardziej złożonych instrumentów finansowych — etyka powinna zyskiwać na znaczeniu, w szczególności w obszarze finansów, który — co uwydatnił przede wszystkim ostatni kryzys na światowych rynkach — potrzebuje mocnego kręgosłupa moralnego jak nigdy dotąd. Dogłębne zrozumienie mechanizmów rządzących branżą finansową oraz edukacja poruszająca wątki etyczne powinna stanowić jedno z kluczowych wyzwań rynku oraz jego interesariuszy, tj. profesjonalistów, pracodawców, uczelni wyższych oraz organizacji zawodowych.

Na szczęście dzięki rosnącej świadomości w zakresie społecznej odpowiedzialności (ang. corporate social responsibility, CSR) wśród konsumentów, profesjonalistów oraz pracodawców, etyka, rozumiana w tym kontekście jako etyka biznesu, staje się istotną częścią współczesnej rzeczywistości biznesowej. W ujęciu globalnym pozytywny udział ma również CFA Institute, który od dekad promuje najwyższe standardy etyczne w branży inwestycyjnej. Co ważne, stanowią one jeden z najważniejszych modułów w Programie CFA przy uwzględnieniu wszystkich trzech poziomów. Realizując misję edukacyjną, Instytut stara się kształcić postawę etyczną wśród profesjonalistów na każdym szczeblu kariery. Profesjonaliści posiadający tytuł CFA co roku są zobligowani do podpisania deklaracji Code of Ethics & Standards of Professional Conduct, tłumaczonego na blisko 20 języków. Natomiast w ramach programu afiliacyjnego, którego beneficjentami są uczelnie wyższe na całym świecie, jednym z kluczowych wymogów jest wdrożenie w 100 proc. kodeksu etyki przez jednostkę afiliowaną.

— Kształcenie postaw etycznych wśród kolejnych pokoleń finansistów wydaje się niezwykle ważne, dlatego pojawił się pomysł na kolejną inicjatywę, która ma na celu zainteresować studentów kierunkówekonomicznych i finansowych etyką. Biorąc udział w konkursie Ethics Challenge, studenci mogą poznać bliżej wartości kluczowe dla biznesu, takie jak transparentność, uczciwość, znaczenie regulacji i ich egzekwowanie oraz zabezpieczenie systemu finansowego — wyjaśnia prof. Krzysztof Jajuga, prezes CFA Society Poland.

Pod koniec kwietnia zespołom, które zakwalifikują się do konkursu, zostanie zaprezentowane etyczne case study, które będzie trzeba przeanalizować, zinterpretować, a następnie przedstawić własne wnioski przed kapitułą konkursową podczas finału Ethics Challenge. Na najlepsze drużyny czekają nagrody, w tym m.in. stypendia CFA.

Polska to niejedyny kraj, w którym odbywa się Ethics Challenge. Lokalne edycje odbyły się już m.in. w Kanadzie, Nigerii, Turcji oraz w Stanach Zjednoczonych.

Współorganizatorem polskiej edycji konkursu jest Komisja Nadzoru Finansowego. Więcej informacji na stronie ethicschallenge.pl.Prof. Krzysztof Jajuga, prezes CFA Society Poland

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Puls Biznesu, partner sekcji: CFA Society Poland

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / CFA Poland i KNF razem na rzecz edukacji z etyki