CFM rośnie, diesel traci

opublikowano: 07-08-2019, 22:00

Nieprzerwanie rośnie popularność długoterminowego wynajmu aut (CFM). W pierwszej połowie 2019 r. branża przytyła o blisko 12 proc.

Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP), skupiający 20 firm CFM (około 80 proc. rynku), podsumował sześć miesięcy 2019 r. Rynek długoterminowego wynajmu samochodów utrzymuje wysoką dynamikę rozwoju — od stycznia do czerwca wzrósł o 11,7 proc. rok do roku. Branża kupiła też w pierwszym półroczu o 3,6 proc. więcej nowych aut osobowych niż rok wcześniej, podczas gdy łączne zakupy firm były na ubiegłorocznym poziomie.

Zainteresowanie długoterminowym wynajmem aut niezmiennie
rośnie. Zmienia się jednak struktura firmowych flot.
Zobacz więcej

NOWA ŚCIEŻKA WZROSTU:

Zainteresowanie długoterminowym wynajmem aut niezmiennie rośnie. Zmienia się jednak struktura firmowych flot. Fot. Bloomberg

— Wyniki opublikowane przez PZWLP po drugim kwartale potwierdzają, że nie ziściły się obawy związane ze zmianą przepisów podatkowych od aut służbowych w 2019 r. Obecne tempo wzrostu napawa optymizmem i potwierdza, że wynajem długoterminowy cieszy się dużą popularnością — mówi Grzegorz Szymański, prezes PZWLP i dyrektor generalny firmy Arval Polska.

Nadal słabnie zainteresowanie firm samochodami z silnikami wysokoprężnymi — diesle tracą dominującą pozycję we flotach. Na koniec pierwszego półrocza stanowiły 60,6 proc., a ich udział zmniejszył się w ciągu roku o 2,9 proc. Na znaczeniu zyskują natomiast samochody z napędem benzynowym, które na koniec perwszego półrocza reprezentowały już 37 proc. aut w wynajmie długoterminowym (o 1,8 proc. więcej niż rok wcześniej).

Dość szybko rośnie także udział hybryd i aut elektrycznych. Na koniec czerwca stanowiły 2,4 proc. łącznego parku aut w wynajmie długoterminowym, co oznacza wzrost ich udziału o 1,1 proc. r/r. Większość w tej grupie to hybrydy (3064). Elektryków było 495 wobec zaledwie 28 przed rokiem. Za wzrost w lwiej części odpowiada jeden kontrakt na dostawę samochodów do car sharingu w stolicy.

157,7 tys. - tyle aut na koniec czerwca 2019 r. było w wynajmie długoterminowym.

60,6 proc. - taki odsetek wynajmowanych aut ma silnik diesla, to o blisko 3 proc. mniej niż rok temu. Ekologiczne (hybrydowe lub elektryczne) napędy ma 2,4 proc. firmowej floty, reszta (37 proc.) to auta na benzynę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu