To niedelikatne, obraźliwe, rasistowskie — piszą media i komentatorzy na portalach społecznościowych.
Fala krytyki zalała w Państwie Środka markę D&Gpo publikacji spotu reklamowego, w którym chińska modelka usiłuje zjeść pizzę pałeczkami. W innym spocie to samo robi ze spaghetti. Wideo stało się internetowym viralem, a oliwy do ognia dolały posty na ten temat, które rzekomo publikował współzałożyciel firmy modowej — Stefano Gabbana. Włoskim projektantom nie wyjdzie to na dobre. Chińczycy najwyraźniej postanowili, że nie będą tolerować braku szacunku dla narodowej tradycji. W środę portal zakupowy Yangmatou poinformował, że wycofuje ze sprzedaży 58 tys. produktów D&G, ponieważ „ojczyzna jest ważniejsza niż wszystko inne”. Podobnie zareagowała spółka NetEase. D&G musiało odwołać pokaz mody w Szanghaju, gdy gwiazdy oświadczyły, że nie wezmą w nim udziału. Chiny są coraz potężniejszym rynkiem produktów luksusowych. Co roku klienci wydają na nie 100 mld USD. To prawie jedna trzecia globalnego rynku.
© ℗Podpis: Aleksandra Rogala