Chińska spółka produkował „widmowe” auta elektryczne

opublikowano: 22-04-2016, 12:08

Suzhou Gemsea Coach Manufacturing z Szanghaju poinformowało władze Chin, że wyprodukowało 3,7 tys. aut elektrycznych w ubiegłym roku. Niemal wszystkie w ciągu jednego miesiąca.

Tym miesiącem był grudzień, ostatni miesiąc przed redukcją dopłat dla producentów aut elektrycznych i hybrydowych. Kiedy postanowiono sprawdzić tą informację okazało się, że  to wszystko nieprawda. Spółka nie miała nawet odpowiednich urządzeń do produkcji. 

To tylko jedna ze spraw, która ożywiła debatę na temat wiarygodności informacji dotyczących sprzedaży aut elektrycznych w Chinach. Oficjalnie jest dwukrotnie większa niż w USA.

Władze Chin chciałyby, aby do 2020 roku na krajowych drogach było 5 mln aut elektrycznych lub hybrydowych. Pozwoliłoby to zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza, ale także zredukować uzależnienie od importu ropy. Centralne i lokalne władze wydały od 2009 roku 15 mld juanów (2,3 mld USD) na dopłaty do aut o napędzie elektrycznym i hybrydowym. Obecnie władze chcą redukować dopłaty po 2020 roku gdyż zorientowały się, że przekazywane producentom aut pieniądze są zbyt duże i nie poprawiają ich efektywności.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Polecane