Chiński bojkot wpłynął na wyniki Adidasa

ARŻ, Reuters
opublikowano: 05-08-2021, 12:48

Niemiecki producent odzieży sportowej odczuł w drugim kwartale wpływ bojkotu jego towarów w Chinach. Sprzedaż w tym kraju spadła o 16 proc., jednak zanotowała silne odbicie w innych regionach, pisze Reuters.

Buty marki Adidas
Buty marki Adidas
Fot. CHUTTERSNAP/Unsplash

Adidas nadal podnosi swoje prognozy całorocznej sprzedaży, twierdząc, że od czasu wezwania do bojkotu w Chinach odnotowuje wzrost popytu. Ma także nadzieję, że wkrótce przywróci produkcję w Wietnamie, która została wstrzymana z powodu wprowadzenia pandemicznych ograniczeń.

Firma spodziewa się wzrostu sprzedaży o 20 proc. w 2021 roku i zysków netto rzędu 1,4-1,5 mld euro.

W drugim kwartale przychody Adidasa w Chinach spadła o 16 proc. rok do roku, w ujęciu globalnym wzrosły zaś o 52 proc. do 5,077 mld euro. Zysk operacyjny wyniósł 543 mln euro i przekroczył szacunki analityków opiewające na 458 mln euro.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane