Chiński elektryk z Tychów wjeżdża do Polski

Marcin BołtrykMarcin Bołtryk
opublikowano: 2025-02-16 20:00

Jeszcze w lutym ma wystartować w Polsce sprzedaż aut elektrycznych marki Leapmotor. Ceny? Przy odrobinie starań — od poniżej 50 tys. zł.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • gdzie będzie można kupić samochody marki Leapmotor
  • ile będą kosztować

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Leapmotor, chiński producent działający w ramach joint venture ze Stellantisem, poinformował o rozpoczęciu sprzedaży w Polsce swoich samochodów. Spółka Leapmotor International powstała z inicjatywy koncernu Stellantis i to ten podmiot zachowuje większościowy (51 proc.) pakiet udziałów. Oficjalny start sprzedaży aut tej marki ma nastąpić jeszcze w lutym. Na początek będą dostępne w sześciu salonach w Polsce (w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie, Bydgoszczy i Białymstoku). W pierwszych miesiącach obecności na polskim rynku klienci będą mogli wybrać jeden z dwóch modeli. Oba elektryczne. Pierwszy — T03 — to mały, 5-drzwiowy samochód miejski o długości nieco ponad 3,6 m i mocy 95 KM. Akumulator trakcyjny o pojemności 37,3 kWh ma wystarczyć (cykl miejski, WLTP) na 395 km (deklarowany zasięg w cyklu mieszanym to 265 km). T03 montowany jest w zakładach Stellantisa w Tychach. Oficjalne ceny pojawią się w najbliższym czasie. Z nieoficjalnych informacji wynika, że cena T03 będzie zaczynać się od kwoty niższej niż 85 tys. zł. Jeśli ta informacja się potwierdzi, to przy uwzględnieniu maksymalnej możliwej do uzyskania dopłaty z programu NaszEauto (40 tys. zł) T03 będzie można kupić za mniej niż 45 tys. zł.

Drugim oferowanym w Polsce modelem marki Leapmotor będzie spory SUV (segment D) o nazwie C10. Moc — 218 KM, bateria — 69,9 kWh, zasięg — 420 km (cykl mieszany, WLTP). To auto będzie importowane z Chin. Ceny mają startować z poziomu niższego niż 160 tys. zł Co ciekawe — Leapmotor zapewnia, że C10 dostosowany jest również do produkcji z innym rodzajem napędu, np. hybrydą, niewykluczone więc, że takie auta pojawią się w przyszłości także w polskiej ofercie marki.

Wprowadzenie Leapmotoru na polski rynek ma uzupełnić portfolio Stellantisa, umożliwiając grupie konkurowanie z innymi chińskimi producentami samochodów elektrycznych. W ramach globalnej strategii rozwoju Leapmotor International planuje wprowadzać przez najbliższe trzy lata przynajmniej jeden nowy model rocznie. Spółka rozpoczęła działalność w Europie we wrześniu 2024 r. i począwszy od IV kw. 2025 r. ekspansję m.in. do Indii, Azji, Afryki, Ameryki Południowej i na Bliski Wschód.