Chiński rynek pokusą dla importerów

opublikowano: 29-08-2012, 00:00

Co oznacza współpraca z Chinami: zalew tanimi towarami czy szansę biznesową? Polacy uważają, że można na niej zyskać.

Do zakupu produktów pochodzących z Chin przyznaje się 74 proc. Polaków — wynika z badania przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie spółki MT Polska. Nie dziwi zatem fakt, że ponad połowa badanych opowiada się za zwiększeniem współpracy krajowych firm z chińskimi przedsiębiorstwami. Powód? To idealny sposób na to, by do Polski przyciągnąć duże inwestycje i utworzyć nowe miejsca pracy.

— Zwolennicy dwustronnej współpracy uważają, że dzięki niej polskie firmy mogą dużo zyskać. 24 proc. z nich podpowiada, że z Chin można sprowadzać produkty, na które będzie stać wielu Polaków — podaje Bartosz Sosnowski, prezes firmy MT Polska, organizatora targów China Expo Poland.

— W przeprowadzonym przez nas badaniu 63 proc. Polaków kojarzyło produkty wytwarzane w Chinach z niską ceną, niestety 60 proc. również z niską jakością, 47 proc. z podróbkami, a tylko 4 proc. z nowoczesnymi wzorami, 3 proc. ze znanymi markami, 2 proc. z wysoką jakością. Dobra jakość jest często podważana stereotypowym myśleniem o produktach made in China. A w ofercie chińskich przedsiębiorców są też dobrze wykonane i wartościowe produkty. Te towary są świetną wizytówką tamtejszych firm — zaznacza Bartosz Sosnowski.

Argument ten nie przekonuje ok. 31 proc. ogółu badanych. Przeciwnicy relacji biznesowych na linii Polska — Chiny są zdania, że chiński rynek i tamtejsze towary zagrażają naszej gospodarce (42 proc.). Do tego co dziesiąty badany z tej grupy mówi wprost: chińskie przedsiębiorstwa nie wywiązują się umów. Optymizmu dodaje fakt, że 24 proc. społeczeństwa kojarzy Chiny z dynamicznym rozwojem gospodarczym, 11 proc. z nowoczesnymi technologiami, 8 proc. z produkcją samochodów.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu