Chińskie towary pojadą przez Sławków

AH
opublikowano: 17-01-2008, 00:00

W 2007 r. ilość ładunków w Sławkowie wzrosła dziesięciokrotnie. W tym roku szykuje się kolejny skok — dzięki połączeniu w Chinami.

W 2007 r. ilość ładunków w Sławkowie wzrosła dziesięciokrotnie. W tym roku szykuje się kolejny skok — dzięki połączeniu w Chinami.

W 2007 r. w Euroterminalu w Sławkowie przeładowano 23 tys. kontenerów, o 21 tys. więcej niż w 2006 r. oraz ponad 560 tys. ton towarów masowych, takich jak węgiel, koks, stal — dwa razy więcej niż rok wcześniej.

Jak zapowiada Marian Bąk, prezes Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa, do której należy Euroterminal, do końca tego roku zdolności przeładunkowe terminalu zwiększą się z obecnych około 35 tys. do ponad 100 tys. kontenerów rocznie. Dodatkowe moce przeładunkowe na pewno się przydadzą, bo już za rok ma być uruchomione wahadłowe połączenie z południowo-wschodnimi Chinami przez Kazachstan.

Do końca tego roku Euroterminal wzbogaci się o suwnicę kontenerową, nową płytę do składowania kontenerów i odpowiednią infras- trukturę. Wszystko to, licząc kompleks magazynowy, będzie kosztowało ponad 50 mln zł. Na połowę tej kwoty złożyły się Unia Europejska i budżet państwa. Resztę sfinansują właściciel i kredyty. Do początku lutego na terenie terminalu na działać urząd celny i 14 agencjicelnych.

Połączenie kolejowe Unii Europejskiej z Chinami może się okazać konkurencyjne, zwłaszcza dla najpopularniejszych obecnie przewozów morskich. Pociąg z Niemiec do Chin jedzie 18 dni, dwa razy szybciej niż statek.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AH

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu