Czytasz dzięki

Chiny: sprzedają domy na pokrycie strat na akcjach

opublikowano: 10-07-2015, 13:16

Gwałtowna przecena na rynku akcji znalazła odbicie na chińskim rynku nieruchomości, donoszą chińskie media.

China Daily pisze, że na rynku nieruchomości znacznie wzrosła liczba inwestorów chcących sprzedać mieszkania lub domy lub takich, którzy rezygnują z ich nabycia. Wiąże się to z niedawną przeceną na rynkach akcji.

Bloomberg

Cui Aijun, agent nieruchomości z Shanghai Junda Property Services powiedział gazecie, że czworo jego klientów pilnie chce sprzedać mieszkanie po tym, jak stracili na rynkach akcji.

- Niektórzy inwestorzy sprzedawali akcje aby kupić nieruchomości w marcu i kwietniu. Teraz widzimy ludzi, którzy sprzedają nieruchomości po tym, jak ponieśli duże straty na rynku akcji – powiedział Cui.

Ci, którzy chcą szybko sprzedać nieruchomości, sprzedają je zwykle o ok. 10 proc. poniżej średniej ceny rynkowej, donoszą chińskie media.

CNBC zwraca uwagę, że zawirowania nastąpiły w momencie, kiedy chiński rynek nieruchomości zaczął się stabilizować. Średnia cena nieruchomości mieszkaniowej rosła o 0,56 proc. w czerwcu w porównaniu z majem. To największy wzrost od stycznia ubiegłego roku.

David Cui z Bank of America-Merrill Lynch uważa, że ostatnie zawirowania na chińskim rynku akcji mogą mieć długotrwały wpływ na rynek nieruchomości.  Zwrócił uwagę, że wciąż wielką niewiadomą jest, ile inwestorzy z rynku akcji pożyczyli w bankach używając nieruchomości jako zabezpieczenia. 

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, cnbc.com

Polecane