Chiny szansą dla polskich kosmetyków

opublikowano: 14-11-2018, 22:00

Według ekspertów Santander Bank Polska rynki azjatyckie, w tym głównie chiński, będą kluczowe dla dalszego rozwoju polskich firm kosmetycznych.

Mocnym sygnałem o zmianie podejścia Chin do tej kategorii produktów sprowadzanych z zagranicy było obniżenie od 1 lipca stawek celnych na wwóz m.in. części wyrobów przemysłu kosmetycznego i chemicznego. Stawka spadła z 8,4 do 2,9 proc. w przypadku kosmetyków do pielęgnacji skóry i włosów, detergentów czy niektórych produktów medycznych i zdrowotnych. Taki krok to wyraz nowej polityki chińskich władz, które zadeklarowały otwarcie się na międzynarodową wymianę handlową. Państwo Środka chce wzmocnić partnerstwo z UE, a podczas lipcowego szczytu EU-China Summit obie strony wyraźnie podkreśliły znaczenie rozwoju współpracy. To dobra informacja dla polskich eksporterów. Santander zwraca jednak uwagę, że wyzwaniem jest konkurencja firm z innych krajów UE, które też widzą potencjał chińskiego rynku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Świat / Chiny szansą dla polskich kosmetyków