Chłodne lato pomaga wódce

PAP
27-08-2011, 09:27

 W lipcu sprzedaż wódek w Polsce wzrosła o 7 proc. Spadła natomiast sprzedaż piwa - informuje "Rzeczpospolita".

W pierwszym miesiącu tegorocznych wakacji Polacy kupili 19, 4 mln litrów wódki, o prawie 1, 5 mln litrów więcej niż rok wcześniej. W tym samym czasie wydatki na ten alkohol wzrosły o 7 proc. do 810, 4 mln zł - wynika z badań firmy Nielsen, do których dotarła gazeta.

Rynkowi wódki w lipcu pomogła zła pogoda. Niskie temperatury sprzyjają zakupom mocnych alkoholi - uważa Grzegorz Chojnacki, prezes Nemiroff Polska.

Natomiast browary narzekają, że lipiec był dla nich nieudany. Jednak zdaniem cytowanych przez gazetę ekspertów w ciągu całego 2011 roku sprzedaż piwa może wzrosnąć o 1-2 proc. w porównaniu do 2010 roku. Natomiast producenci i dystrybutorzy wódki spodziewają się, że jej sprzedaż utrzyma się na poziomie o kilka procent niższym niż w ubiegłym roku.

Więcej na temat sytuacji na polskim rynku wódki w sobotnio-niedzielnym wydaniu "Rzeczpospolitej".

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Rolnictwo / Chłodne lato pomaga wódce