Chudzina, ale nie chucherko

Auto do floty: Mazda CX-5

Mazda poszła pod prąd. Zamiast poddać się wszechobecnej tendencji do „downsizingu”, czyli upychania pod maskę doładowanych silników o małych pojemnościach, proponuje jednostki dwulitrowe. Za to powalczyła z wagą. Efekt? Najlżejszy SUV w klasie. To przełomowe auto i to nie tylko dla Mazdy. Ale uwaga: nie jest tanio.

Czy wiesz, że…

Mazda CX-5 jest najlżejszym autem w swojej klasie. Waży niewiele ponad 1,5 tony. To co najmniej o 100, a nawet o 200 kg mniej niż konkurencja. Niska masa przekłada się na lepsze osiągi, no i na mniejszy apetyt na paliwo.

Wyposażenie

SkyGO. ABS, układ EBA (wspomaganie hamowania awaryjnego), kontrola trakcji i stabilizacja toru jazdy oraz przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne. Dodatkowo system kontroli ciśnienia w oponach i układ wspomagania ruszania na wzniesieniu. W standardzie system i-stop (automatycznie wyłącza silnik na postoju), elektrycznie sterowane szyby i lusterka (te drugie podgrzewane). Jest też komputer pokładowy i system audio (radio z odtwarzaczem Cdi MP3, czterema głośnikami i złączem USB). Na pokładzie manualna klimatyzacja i zdalnie sterowany centralny zamek. Tapicerka czarna, materiałowa. Tylna kanapa składana i dzielona (60:40). Na dachu spojler. Auto opiera się na stalowych 17-calowych felgach (opony 225/65). Najtańsza CX-5 z takim wyposażeniem to wydatek 94 400 zł. Najdroższej nie ma. Pakiet jest bowiem dostępny z jednym silnikiem (benzynowy, 165-konny).

SkyMOTION. Ta wersja wyposażenia jest dostępna ze wszystkimi silnikami z wyjątkiem mocniejszego diesla. Ceny startują od 104 400 zł. W zamian zestaw SkyGO wzbogacony o: system SCBS (wspomaga hamowanie, zapobiega kolizjom przy małych prędkościach), światła przeciwmgłowe, dwa dodatkowe głośniki w systemie audio i elektrochromatyczne lusterko wsteczne. W miejsce manualnej klimatyzacji pojawia się automatyczna dwustrefowa. Na konsoli środkowej zamontowano system multimedialny HMI. Są też: bluetooth, tempomat oraz czujki zmierzchu i deszczu. Kierownica i gałka zmiany biegów są Do pokryte twojej skórą, floty w osłonach wybraliśmy… przeciwsłonecznych są podświetlane lusterka, a przed pasażerem – podświetlany schowek. Tylną kanapę tworzą niezależnie składane fotele (w proporcjach 40:20:40). Tylne szyby przyciemniane. Zamiast stalowych są aluminiowe koła 17-calowe (opony 225/65).

SkyENERGY. Ten pakiet wymaga dopłaty 8 500 zł do wersji SkyMOTION. Oznacza to, że ceny Mazdy CX-5 z takim wyposażeniem zaczynają się od 112 900 zł. W zamian na pokładzie oprócz zestawu SkyMOTION znajdą się: system RVM (ostrzega o pojazdach w tzw. martwym polu), biksenonowe reflektory z adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów, system HBC (automatyczne przełączanie świateł drogowych na mijania) oraz system LDW (ostrzegający przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu). Przednie fotele są bogatsze o podgrzewanie, a zderzaki o czujniki parkowania (z przodu i z tyłu).

SkyPASSION. Wersja najdroższa (od 129 400 zł) i zarezerwowana dla mocniejszego diesla oraz silnika benzynowego, ale tylko w połączeniu z napędem na obie osie. Na pokładzie to, co w zestawie SkyENERGY, oraz system nagłośnieniowy Bose (dziewięć głośników), kamera cofania, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, bezkluczykowy system dostępu i skórzana tapicerka (czarna lub piaskowa). Całości dopełniają 19-calowe aluminiowe felgi (opony 225/55).

Miejsce

Bagażnik Mazdy CX-5 może pomieścić 503 l. Po złożeniu drugiego rzędu siedzeń przestrzeń rośnie do 1620 l.

Do twojej floty wybraliśmy…

Mazdę CX-5 z silnikiem benzynowym, napędem na obie osie, manualną przekładnią biegów i wyposażeniem SkyMOTION za 120 900 zł.

Stawiamy na benzynę. Po pierwsze – dlatego, że jest oszczędna. Po wtóre – zamiast inwestować w diesla, wolimy przeznaczyć pieniądze na napęd 4x4. Będzie bezpieczniej. A bezpieczeństwo to przecież priorytet. Ręczna skrzynia. Osiągi benzynowej jednostce trzeba „wydzierać z gardła”, a automat tego nie ułatwia. Wyposażenie SkyMOTION jest wystarczająco bogate. Nie proponujemy więc niczego więcej.

Warto kupić, bo…

CX 5 nie jest tania. Ale to kawał zgrabnego samochodu. Ma nie tylko bogate, ale i wyjątkowo przestronne wnętrze. To wysokie auto. Ale prowadzi się jak o 20 cm niższe. Znaczy dobrze.

Trzeba pamiętać, że…

Japończycy starali się o wesoły kokpit. Nie wyszło. Nie jest tanio. Konkurencja potrafi zaproponować coś podobnego za kilkanaście tysięcy mniej. Mazda to mało flotowa marka.

Silnik benzynowy

2,0 Skyactiv-G. Czterocylindrowy, rzędowy, 16-zaworowy. Dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub 6-biegowym automatem. Napęd na przednią oś (4x2) lub na wszystkie koła (4x4). Wersja z automatyczną skrzynia biegów wyłącznie w połączeniu z napędem na obie osie.

poj. 1998 ccm moc 165 KM 4x4 160 KM maksymalny moment obrotowy (przy 4,0 tys. obr./min) 4x2 210 Nm 4x4 208 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 4x2 9,2 s 4x4 10,5 s 4x4 z automatem 9,2 s prędkość maksymalna 4x2 200 km/h 4x4 197 km/h 4x4 z automatem 187 km/h spalanie: w mieście 4x2 7,5 l/100 km 4x4 8,1 l/100 km 4x4 z automatem 8,1 l/100 km poza miastem 4x2 5,1 l/100 km 4x4 5,8 l/100 km 4x4 z automatem 5,8 l/100 km

Silnik Diesla

2,2 Skyactiv-D. Czterocylindrowy,rzędowy, 16-zaworowy, doładowany.Dostępny z 6-stopniowąprzekładnią manualną (MT) lub6-biegową automatyczną (AT).Napęd na przednią oś (4x2) lub nawszystkie koła (4x4).

poj.2191 ccmmoc150 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 1,8-2,6 tys. obr./min) 380 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h4x2, MT 9,2 s

4x2, AT 10,0 s

4x4, MT 9,4 s

4x4, AT 10,2 s

prędkość maksymalna4x2, MT 202 km/h4x2, AT 198 km/h4x4, MT 197 km/h4x4, AT 194 km/hspalanie: w mieście4x2, MT 5,4 l/100 km4x2, AT 6,2 l/100 km4x4, MT 6,0 l/100 km4x4, AT 6,4 l/100 kmpoza miastem4x2, MT 4,1 l/100 km4x2, AT 4,7 l/100 km4x4, MT 4,7 l/100 km4x4, AT 4,9 l/100 km

2,2 Skyactiv-D. Czterocylindrowy, rzędowy, 16-zaworowy, doładowany. Dostępny z 6-stopniową przekładnią manualną (MT) lub 6-biegową automatyczną (AT). Napęd na wszystkie koła (4x4).

poj. 2191 ccm moc 175 KM maksymalny moment obrotowy (przy 2,0 tys. obr./min) 420 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h MT 8,8 s AT 9,4 s prędkość maksymalna MT 207 km/h AT 204 km/h spalanie: w mieście MT 6,0 l/100 km AT 6,4 l/100 km poza miastem MT 4,7 l/100 km AT 4,9 l/100 km

Podobne u konkurencji*

Kia Sportage 2,0DOHC 163 KM, M + dopłata za 4x4 VW Tiguan 1,4 TSI 160 KM 4MOTION Sport&StyleHonda CRV 2,0 i-VTEC 150 KM Comfort Toyota RAV4 2,0 Valvematic 158 KM Sol

88 800 zł 112 690 zł 111 990 zł 116 300 zł

*auta z tego samego segmentu, z takim samym rodzajem nadwozia, o podobnych osiągach i ze zbliżonym lub uboższym wyposażeniem. Ceny katalogowe (bez uwzględnienia promocji i rabatów).

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 120 900 zł.

Na kredyt (miesięczna rata):

2379,79 zł

BNP Paribas – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 8,74 proc.

2384,18 zł

Multibank – prowizja 3 proc., oprocentowanie rzeczywiste 8,84 proc.

2444,42 zł

Getin Bank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 10,27 proc. Założenia: 20 proc. opłaty własnej, czas kredytowania 48 mies. Waluta PLN. Symulację przygotowano w oparciu o kalkulator Autoa.pl W leasingu (miesięczna rata): 2318,00 zł (netto)

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 8,0 proc. Symulację przygotował Masterlease*. Wynajem (leasing z serwisem, miesięczna rata): 1839,00 zł (netto)

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 37,0 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

*Symulacja nie jest ofertą handlową.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Chudzina, ale nie chucherko