Citigroup stawia na bogaczy w Azji

opublikowano: 26-03-2019, 06:44

Citigroup ma ambitne plany zwiększenia bazy klientów w swoim azjatyckim dziale zarządzania majątkowego w regionie Azji i Pacyfiku. Amerykański gigant bankowy chce ją w tym roku poszerzyć o 10 proc. ogółem, zaś w samych Chinach o 30 proc., donosi Reuters.

Dział zarządzania majątkiem Citi, który jest częścią jednostki bankowości konsumenckiej, jest skierowany do klientów w regionie Azji i Pacyfiku z aktywami o wartości od 100 tys. do 10 mln USD na 17 tamtejszych rynkach. W ubiegłym roku liczba jego klientów wzrosła o 8 proc.

Centrum operacyjne Citigroup w San Antonio w Teksasie, USA
Zobacz więcej

Centrum operacyjne Citigroup w San Antonio w Teksasie, USA fot. Bloomberg

Ostatnimi czasy, z uwagi na dynamicznie rosnącą liczbę osób z bogatymi portfelami, Azja stała się głównym polem bitwy dla globalnych menedżerów majątkowych, w tym Credit Suisse, HSBC i Standard Chartered, którzy chcą czerpać korzyści z rosnących dochodów w takich krajach jak Chiny i Indie.

Jak wynika z szacunków Credit Suisse, w 2018 r. całkowite bogactwo gospodarstw domowych w regionie Azji i Pacyfiku wzrosło o 3 proc. w porównaniu do poprzedniego roku osiągając pułap 114,6 bln USD. Tym samym to  największy region bogactwa na świecie, wyprzedzając Stany Zjednoczone i Europę.

Citi zajmuje drugie miejsce w rankingu firm zarządzania majątkiem w Azji po szwajcarskim banku UBS, wynika z danych opracowanych przez Asian Private Banker. Amerykańska instytucja zarządzała w  2017 r. aktywami o wartości 256 mld USD.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy