Clar docenił ekipę z Loando

Agnieszka MorawieckaAgnieszka Morawiecka
opublikowano: 2024-01-14 20:00

Polscy menedżerowie otrzymali nowe funkcje w globalnych strukturach brokera cyfrowego, a country managerem Loando został dotychczasowy szef sprzedaży.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jakie zadania Clar powierzył właścicielom Loando
  • jaka kwota finansowania trafiła do klientów za pośrednictwem brokera w 2023 r.
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Pod koniec 2021 r. Clar, globalny broker cyfrowy wywodzący się ze Szwecji, przejął specjalizującą się w pośrednictwie finansowym i marketingu internetowym polską grupę Loando. Założyciele i byli członkowie zarządu firmy – Tymon Zastrzeżyński (prezes) i Maciej Suwik (wiceprezes) — zasilili szeregi zespołu nowego właściciela, a w połowie 2023 r. powierzono im nadzór nad przejętą od szwedzkiego Lendo spółką Comparamais, która stała się częścią grupy Loando.

Nowe zadania

Z początkiem stycznia obaj menedżerowie otrzymali nowe funkcje w globalnych strukturach Clara. Tymon Zastrzeżyński będzie odpowiedzialny za ekspansję i rozwój biznesu na trzynastu rynkach, na których działa Clar. Z kolei Maciej Suwik będzie zarządzał działaniami z zakresu growth marketingu podmiotów wchodzących skład całej grupy Clar.

– Polska jest bardzo ważnym rynkiem dla Clara, a kompetencje zespołu Loando stanowią istotne wsparcie dla całej grupy w procesie ekspansji i budowy biznesu o skali globalnej. Z tego powodu, pragniemy z jednej strony szerzej korzystać z wiedzy i doświadczenia założycieli Loando, a z drugiej zapewnić dalszy rozwój naszej polskiej organizacji, stawiając za jej sterami sprawdzonego menedżera o dużym doświadczeniu. Wierzę, że zmiana ta pomoże w realizacji strategii grupy Clar i pozytywnie wpłynie na wzrost naszej obecności na nowych rynkach – mówi Per Granstrand, managing director firmy Clar.

Platforma brokerska Clar połączyła dotychczas ponad 50 mln konsumentów i zintegrowała ponad 250 partnerów bankowych, oferując pożyczki konsumenckie pod siedmioma markami.

Do Grupy Loando, która operuje w branży consumer finance i tworzy ekosystem firm i start-upów zajmujących się nowymi technologiami, fintechem oraz digital marketingiem należą takie marki jak Aff44 — jedna z największych sieci afiliacyjnych, generator leadów Skilead oraz porównywarki pożyczkowe: Pozyczkaportal.pl, cashmey, citokredyt i software house Cormo, poza Polską prowadzi działalność w Czechach, Hiszpanii i Meksyku.

Lokalny awans

Za dalszy rozwój Loando w Polsce odpowiedzialny będzie Dominik Ciula, dotychczasowy szef sprzedaży, który z grupą związany jest od ponad dwóch lat. Zajmie się przede wszystkim rozwojem współpracy z obecnymi i nowymi partnerami.

- Szczególnie chcemy się skupić na segmencie klientów premium i poszerzyć ofertę bankową, która obecnie stanowi około 40 proc. wartości wypłacanego przez nas finansowania. Planujemy dalszy rozwój technologiczny umożliwiający automatyzację procesów sprzedażowych oraz skuteczne preweryfikowanie i profilowanie klientów - mówi Dominik Ciula, country manager Grupy Loando.

Loando ma ponad 60 partnerów w Polsce, w tym 25 zintegrowanych w pełnym procesie online. Obsługuje rocznie ponad milion klientów. W 2023 r. za pośrednictwem grupy do klientów trafiło ponad 480 mln zł finansowania. Zysk EBITDA wyniósł 4,3 mln zł w ciągu trzech kwartałów ubiegłego roku.