11bit studios
WorldQuant zmniejszył do poniżej 0,5 proc. pozycję krótką netto na akcjach producenta gier. W poprzednich miesiącach fundusz to zwiększał, to zmniejszał wielkość zakładu, obliczonego na zarobek na spadku kursu.
All in! Games
Łukasz Górski, wiceprezes All in! Games poinformował o sprzedaży 15,4 tys. akcji spółki. Od początku roku kurs producenta gier spadł o 28,6 proc. Największym akcjonariuszem firmy, której wartość rynkowa to 600 mln zł, jest January Ciszewski. Należy do niego 20,9 proc. akcji.
Ciech
Mirosław Skowron, członek zarządu spółki, kupił na sesji 24 czerwca 500 akcji po średniej cenie 50,58 zł za sztukę. Tego samego dnia 610 akcji po jednostkowej cenie 52,7 zł kupił Rafał Czubiński, dyrektor zarządzający.
Ditix
Aneta Kowalska, członek rady nadzorczej Ditiksu, kupiła na sesji 24 czerwca 86,2 tys. akcji po średniej cenie 0,2864 zł. Wydała niespełna 25 tys. zł. Inwestorka nie jest znaczącą akcjonariuszką producenta gier. Najwięcej akcji posiada Dariusz Marciniak (15,63 proc.), 13,9 proc. należy do prezesa Bogdana Dzimiry (posiada je wraz z małżonką oraz spółką FTI Capital). W najbliższym czasie wysiłki spółki skupią się na grze o roboczym tytule “Gród Kajko i Kokosza”, inspirowaną serią komiksów Janusza Christy (fundacja jego imienia udzieliła spółce licencji). Kapitalizacja Ditiksu to 4,6 mln zł.
Ekopark
Agnieszka Czapla ponownie zwiększyła udział w akcjonariacie spółki. Po transakcjach, dokonanych 16 czerwca, udział wzrósł z 12,04 do 22,32 proc. Firma przechodzi transformację i wkrótce rozpocznie sprzedaż opracowanych przez siebie autonomicznych przystanków autobusowych.
Ferro
Norges Bank dokupił 18 czerwca 200 tys. akcji spółki Ferro i dzięki temu zwiększył zaangażowanie do 5,52 proc. Do tej pory bank posiadał akcje, stanowiące 4,58 proc. kapitału zakładowego. Akcjonariusze Ferro zdecydowali 23 czerwca o przeznaczenie na dywidendę 46,7 mln zł z zysku za 2020 rok, co daje 2,2 zł na akcję. Pozostała kwota zysku, w wysokości ok. 19,5 mln zł, ma trafić na kapitał zapasowy. 8 czerwca Ferro otrzymało od Małopolskiego Urzędu Skarbowego 34,5 mln zł zwrotu podatku CIT za 2012 r. wraz z odsetkami ustalonymi od dnia zapłaty, czyli od 26 lipca 2018 r.
Forte
Mariusz Gazda, członek zarządu spółki, z opóźnieniem poinformował o kupnie 650 akcji w marcu i kwietniu.
LPP
Ako Capital zmniejszył z 0,69 do 0,59 proc. pozycję krótką na akcjach LPP. Fundusz systematycznie zmniejsza zakład, obliczony na zarobku na spadku kursu właściciela sieci sklepó odzieżowych. Rekordowo wysoka pozycja widniała w rejestrze we wrześniu ubiegłego roku (1,03 proc. netto). Od tego czasu kurs urósł niemal o 100 proc. W I kwartale 2021 LPP zanotowało 21,5 mln zł zysku netto, wobec 362 mln zł straty przed rokiem. Przychody odzieżowej spółki wzrosły dwukrotnie do 2,35 mld zł.
Mabion
Krzysztof Kaczmarczyk, prezes Mabionu, kupił na sesji 24 czerwca 500 akcji po 78,6 zł za sztukę. Dzień wcześniej Novavax zlecił firmie wcześniejsze zamówienie surowców, pozwalających na przyszłe przeprowadzenie procesu komercyjnego wytwarzania substancji czynnej kandydata na szczepionkę. Jak zaznaczono, zlecenie to nie przesądza o tym, czy finalnie umowa w sprawie produkcji na dużą skalę zostanie zawarta.
Vee
Vee Ventures, główny akcjonariusz spółki i podmiot kontrolowany przez menedżerów - Dawida Wójcickiego i Krzysztofa Płachtę - kontynuuje sprzedaż akcji poza systemem obrotu. Większość transakcji dokonywana jest po cenie 17 zł, a więc znacząco niższej niż kurs na GPW. Część akcji odkupują członkowie rady nadzorczej. Transakcje mają na celu uzyskanie pieniędzy, które w formie pożyczki, konwertowalnej za jakiś czas na akcje nowej emisji, trafią do Vee. Według danych z 12 maja, do Vee Ventures należało 67,42 proc. akcji. Podmiot ten ma sprzedać kilkanaście procent tak, by zachować pakiet kontrolny. Vee, którego kapitalizacja w krótkim czasie wywindowana została do ponad 100 mln zł, oferuje hosty głosowe, które wykonuj zadania typowe dla recepcji. W I kwartale przychody firmy wyniosły 360,7 tys. zł, ale Dawid Wójcicki zapowiedział w rozmowie z “PB”, że w IV kwartale sprzedaż zacznie rosnąć – z jednej strony nastąpi monetyzacja kontraktów zainicjowanych w pandemicznej rzeczywistości, z drugiej zaś zostaną udostępnione rozwiązania z nowych linii produktowych.

