Przychody odzieżowej spółki wzrosły dwukrotnie do 2,35 mld zł.
“Na wzrost przychodów wpływ miał dynamiczny wzrost sprzedaży w kanale online oraz odbicie w sprzedaży offline, a także różne terminy czasowych lockdownów w krajach, w których grupa posiada sklepy tradycyjne. Najwyższe wzrosty przychodów w I kwartale 2020/21 zanotowała marka Sinsay, co było efektem konsekwentnego rozwoju sieci sprzedaży tej marki oraz rosnącej jej rozpoznawalności za granicą. Jednocześnie zauważalny jest fakt, że wszystkie marki grupy w tym okresie wygenerowały większe przychody z zagranicy niż z kraju, co świadczy o coraz bardziej globalnym charakterze marek” - podano w raporcie.
Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych liczone do 2019/20) w I kwartale 2021/22 zmalały o 41,8 proc. Spadek sprzedaży porównywalnej w tym okresie był konsekwencją pandemii wirusa COVID-19 i zmian preferencji miejsc zakupowych klientów, którzy częściej wybierali kanał internetowych, wyjaśnia spółka.
Spadek sprzedaży porównywalnej został zanotowany przez wszystkie marki grupy, a pod względem geograficznym prawie przez wszystkie kraje za wyjątkiem Rosji, Kazachstanu i Słowenii.
Przychody ze sprzedaży internetowej w I kwartale 2021/22 osiągnęły wysokość 988,3 mln zł tj. 157,3 proc. więcej niż przed rokiem
I kwartał w spółce to okres od 1 lutego do 30 kwietnia.
Na koniec I kw. 2021/22 grupa posiadała 1917 sklepów stacjonarnych w 25 krajach o łącznej powierzchni 1511,7 tys. mkw. Poza granicami Polski znajdowało się 1036 sklepów (927,4 tys. mkw).
Łączna powierzchnia handlowa w porównaniu z I kwartałem 2020/21 wzrosła o 21,6 proc., głównie dzięki otwarciom sklepów poza granicami kraju.
Największy nominalny przyrost powierzchni odnotowała marka Sinsay (196,2 tys. mkw). W tym okresie marka ta osiągnęła również największą dynamikę wzrostu powierzchni (103,1% r/r).