Co tym razem nas zaskoczy?

SYLWESTER PAWŁOWSKI
opublikowano: 2014-04-10 00:00

Komentarz

SYLWESTER PAWŁOWSKI

ekspert ds. bezpieczeństwa floty Safety Logic, koordynator „testu ekonomii”

Nie tylko kosztom przyjrzymy się wnikliwie. Postaramy się również ocenić tzw. wartość dodaną, która w tej klasie auta ma znaczenie — chodzi o przyjemność z jazdy. Decydując się na klasę premium, powinniśmy brać pod uwagę nie tylko racjonalność kosztową, ale również bezpieczeństwo, prestiż i komfort jazdy.

Już od prawie dwóch lat w optymalizacji kosztów floty wykorzystujemy technologię telemetryczną do pozyskiwania danych bezpośrednio z samochodu. Tym razem również wykorzystamy nasz sprzęt do oceny parametrów spalania i ocenimy styl jazdy kierowców. Każdy kierowca testowy zainstaluje w swoim smartfonie aplikację, dzięki której na bieżąco będzie mógł śledzić swoje wyniki. Zależy nam, aby samochody były wykorzystywane w codziennej aktywności biznesowej.

Z dostępem do wyników spalania i charakterystyki jazdy „safety” i „eco”. Chcemy, aby nasz test pozwolił świadomie wybrać konkretną jednostkę napędową dostosowaną do preferencji kierowcy i głównego przeznaczenia pojazdu. Mając w pamięci porównanie Toyoty Auris w teście hybryda kontra diesel, również teraz możemy się spodziewać zaskakującego wyniku. Audi stawia użytkownika w dosyć trudnej sytuacji. Diesel czy benzyna? Cena nie rozstrzyga tego dylematu. Jest podobna. Czy wierzyć w dane fabryczne o spalaniu? Sprawdzimy, jak jest i podzielimy się z czytelnikami tą wiedza. Czy koszty eksploatacji i utrata wartości przesądzą o wyborze konkretnego modelu? Zobaczymy już za miesiąc.