Pobierz aplikację "Puls Biznesu+" na iPada >>






Z badania przeprowadzonego przez „Pulsu Biznesu+” wynika, że trzech na czterech naszych czytelników ma iPada. Zgadzamy się z tym, że to kultowe urządzenie. Ale tak na wszelki wypadek, może warto mieć alternatywę…
- Po raz pierwszy wyrażenie "tablet warty zakupu" nie jest automatycznie synonimem iPada - napisał Rich Jaroslovsky, znany publicysta agencji Bloomberg, który przygotował krótkie zestawienie "atrakcyjnych alternatyw" dla gadżetu Apple.
Rzeczywiście, kilka lat temu można było się spodziewać, że tak jak swego czasu słowo "adidasy" stało się w pewnych kręgach wspólnym określeniem dla butów sportowych różnych marek, tak tym razem słowo iPad "przyklei" się do reszty tabletów. Taki scenariusz na szczęście się nie spełnił, głównie za sprawą ostrego kontrataku głównych rywali Apple na tabletowym rynku.
Przygotowaliśmy własny ranking najciekawszych alternatyw dla iPada. Tworzymy go przed oczekiwanymi ważnymi debiutami: 23 października pokazany ma być iPad mini, a trzy dni później do sklepów trafi tablet Microsoftu, który może poważnie namieszać na rynku.
Zamiast iPada
Microsoft Surface
Zaczynamy od tabletu stworzonego przez giganta branży oprogramowania komputerowego. W poniedziałek pojawiła się pierwsza telewizyjna reklama tabletu Microsoftu, który zebrał na tyle dobre recenzje, że może okazać się hitem zbliżającego się sezonu zakupów świątecznych. Czym kusi Surface? Przede wszystkim nowym systemem Windows 8 i poręczną klawiaturą, której brak często odstrasza klientów od innych tabletów. Ceny w USA mają się zaczynać od 499 dolarów.
Amazon Kindle Fire HD
Nie tylko Microsoft szykuje się na świąteczny szał. Amazon ogłosił, że zatrudni tymczasowo 50 tys. pracowników, którzy będą obsługiwać klientów internetowego detalisty w czasie zakupowej gorączki. Sporo osób zdecyduje się pewnie na zakup tabletu Amazona, na którym będą mogli "konsumować" zakupioną w tym sklepie muzykę, książki i filmy. Klienci mają do wyboru tablet w dwóch rozmiarach: 7 i 8,9 cali. Mniejszy kosztuje 199 USD, a większy 299. Pewną pokusą jest dostęp do darmowej biblioteki Amazona, która oferuje ponad 180 tys. tytułów.
Google Nexus 7
To tablet produkowany dla internetowego potentata przez koncern Asus. Gadżet napędzany jest przez nowy system operacyjny Google, czyli Android Jelly Bean. 7-calowy Nexus ma być realną alternatywą nie tylko dla iPada, ale także całej masy tanich tabletów mało znanych marek azjatyckich, które zalewają rynek. Cena faktycznie jest bardzo przyzwoita, bo w Polsce tablet od Google kosztuje 999 złotych. Podobno producent specjalnie zszedł poniżej bariery tysiąca. Psychologia zrobi swoje?
Sony Xperia Tablet S
Kolejny tablet z Androidem w środku. Nowa wersja japońskiego produktu trafiła do sprzedaży na początku września. W Stanach kosztuje od 399 do 599 dolarów. Sony twierdzi, że nowe urządzenie to "master of the living room", a głównymi punktami reklamy jest możliwość sterowania poprzez tablet telewizorami i innymi urządzeniami w mieszkaniu. Co ważne, nie muszą to być gadżety marki Sony. Tablet jest też wodoodporny, dzięki czemu ma spełniać rolę poręcznej książki kucharskiej w kuchni. Ciekawe grupy docelowe.
Samsung Galaxy Tab 2
Na koniec jeden z bohaterów sądowej telenoweli ostatnich miesięcy, w której występowały produkty Apple i Samsunga. Oba koncerny wydały fortunę, by udowadniać sobie nawzajem, że nie kopiowały pomysłów. Tablet Koreańczyków jak większość rywali działa na systemie operacyjnym Android. W najnowszej serii otrzymujemy do wyboru wersje z wyświetlaczem 7-calowym lub większą, czyli 10-calową. Produkty Samsunga to chyba najpopularniejsi rywale iPada i to nie tylko ze względu na sądową batalię o patenty.
O czym warto pamiętać kupując tablet?
Większość urządzeń z tej samej klasy nie różni się raczej znacząco pod względem parametrów i możliwości. Klienci często kierują się więc "dizajnem". Warto jednak przyjrzeć się szczegółowo specyfikacjom i przykładowo sprawdzić wytrzymałość baterii. Polecamy także przeczytać bądź obejrzeć recenzje i testy, które w sieci łatwo znaleźć na renomowanych branżowych portalach.