Coffeedesk szuka inwestorów

Aleksandra ŁukaszewiczAleksandra Łukaszewicz
opublikowano: 2021-09-06 20:00

Kawowa spółka szykuje kampanię crowdfundingową — chce zebrać do 1 mln EUR. Planuje rozwój kanałów sprzedaży oraz otwarcie kolejnych kawiarni.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • na co Coffeedesk chce zebrać 1 mln zł
  • o ile procent urosła sprzedaż spółki w trakcie pandemii
  • gdzie zamierza otworzyć nowe kawowe showroomy

Coffeedesk działa na rynku od 10 lat. Poza siecią kawiarni w Polsce prowadzi sprzedaż w internecie, realizując średnio 14 tys. zamówień miesięcznie. W ofercie ma ponad 4 tys. produktów: kawę, herbatę i akcesoria dla baristów i użytkowników domowych. Pandemia nie przeszkodziła w rozwoju sieci — w 2020 r. jej sprzedaż wzrosła o 44 proc., co przełożyło się na przychody na poziomie 78,7 mln zł. W pierwszej połowie 2021 r. sprzedaż poprawiła się o 39 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.

Teraz Coffeedesk szuka pieniędzy na rozwój. Na III kw. sieć zaplanowała zbiórkę społecznościową, w której chce zebrać do 1 mln EUR. Spółka planuje dalszy rozwój sieci showroomów, które pełnią funkcję kawiarni, ale także sklepów stacjonarnych, miejsc szkoleniowych i odbioru zamówień. Obecnie Coffeedesk ma trzy takie punkty — jeden w Kołobrzegu i dwa w Warszawie, a do końca roku planuje otwarcie kolejnego w stolicy.

— W przyszłym roku planujemy również otwarcie showroomu we Wrocławiu — zapowiada Łukasz Wichłacz, prezes Coffeedesku.

Zapowiada także inwestycje w rozwój autorskiego omnichannelowego modelu sprzedaży, w tym wdrażanie kolejnych rozwiązań AI wspierających handel B2B i B2C.

— Dostrzegamy duży potencjał wzrostu Coffeedesku w kanale B2B i za granicą, dlatego chcemy inwestować w unowocześnianie naszej platformy do sprzedaży online oraz zmiany technologiczne, które pozwolą nam umocnić pozycję marki na zagranicznych rynkach — mówi Łukasz Wichłacz.

Kluczem dywersyfikacja:
Kluczem dywersyfikacja:
Zdaniem Marcina Gardzielika, Łukasza Wichłacza i Jacka Gardzielika, założycieli Coffeedesku, główną przewagę konkurencyjną spółki stanowi omnichannelowy model sprzedaży.

Spółka prowadzi sprzedaż w ponad 40 krajach. Około dwie trzecie przychodów generuje w kanale B2B, reszta to sprzedaż bezpośrednio do konsumentów, która odbywa się przede wszystkim w Polsce.

— Ponad połowa sprzedaży w kanale B2B odbywa się za granicą. Zainteresowaniem cieszą się przede wszystkim akcesoria, a udział kawy jest znacznie mniejszy — mówi Łukasz Wichłacz.

W 2020 r. spółka przeprowadziła pierwszą emisję, którą 2 mln zł wsparło ponad 500 inwestorów. Pieniądze przeznaczyła m.in. na otwarcie showroomu przy ul. Próżnej w Warszawie, wdrożenie i rozwój platformy umożliwiającej sprzedaż online, która będzie miała premierę w 2021 r., a także uruchomienie subskrypcji kawowej Hi! Coffeedesk.