Columbus przedstawił szacunkowe wyniki

opublikowano: 08-02-2021, 11:24
aktualizacja: 08-02-2021, 12:07

Zarząd Columbusa Energy przedstawił szacunkowe dane finansowe za 2020 r. Poinformował też o odstąpieniu od projektu blockchainowego.

W 2020 r. przychody skonsolidowane wyniosły 664 mln zł, o 216 proc. więcej r/r. EBITDA zwiększyła się o 309 proc. do 90,7 mln zł, a zysk brutto o 470 proc. do 85 mln zł.

Według obliczeń “PB”, w IV kwartale przychody wyniosły 201 mln zł (to mniej o 10 mln zł niż w III kwartale), a zysk brutto 23,6 mln zł (wobec 30 mln zł w III kwartale).

Dawid Zieliński, prezes Columbusa wyjaśnia, że w szacunkowych wynikach nie widać inwestycji w farmy fotowoltaiczne. A to stanowiło dużą część rozwoju spółki w 2020 r.

– Ponad 100 mln zł zainwestowaliśmy w kupno projektów i częściowo gotowych farm fotowoltaicznych. Za kilka lat będą to pełnoprawne i działające farmy. Wartość tych aktywów, które finansujemy przez zielone obligacje, będzie istotnym paliwem dla naszej spółki – mówi Dawid Zieliński.

Prezes dodaje, że spółka już wcześniej była przygotowana na ewentualne zakończenie programu „Mój Prąd”.

– Czwarty kwartał mógł się okazać dużo gorszy. Program Mój Prąd się skończył i przyszła też druga fala pandemii. Wpływ na czwarty kwartał miał szczególnie lockdown. Niezależnie od tego, spadek przychodów wyniósł 4-5 proc. w czwartym kwartale w porównaniu do trzeciego 2020 r. – dodaje Dawid Zieliński.

Menadżer Columbusa zauważa, że rynek zaczyna się konsolidować. Jego zdaniem trend ten będzie rósł w kolejnych latach.

– Rynek zacznie się bardzo szybko konsolidować. Wiele małych firm z branży traci płynność finansową, a średnie firmy spotkały się z rosnącymi kosztami. Duże firmy, a taką jest Columbus zaczną pewnie zdobywać rynek – mówi Dawid Zieliński.

Spółka w 2020 r. zainwestowała w Nexity Global, która dostarcza technologię informatyczną do ładowania samochodów elektrycznych. A także za 45 mln zł kupiła udziały w Saule Technologies. Dawid Zieliński dodaje, że w nadchodzącym roku kupione technologie będą wspomagać Columbusa w rozwoju całego ekosystemu energetycznego.

W oddzielnym komunikacie spółka podała, że odstąpiła od zawartego 13 stycznia term sheet z udziałowcami podmiotu wykorzystującego technologię blockchain na potrzeby energetyki i systemów rozliczeń.

“Powodem odstąpienia od Term Sheet jest brak wypracowania wspólnego stanowiska przez strony w toku prowadzonych negocjacji w zakresie inwestycji w spółkę, które miały prowadzić do podpisania umowy inwestycyjnej” - dodano.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane