Columbus przesunął publikację strategii

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2023-06-29 10:36

Zapowiadana na koniec pierwszego półrocza publikacja nowej strategii Columbusa Energy została przesunięta w czasie ze względu na trwające rozmowy z potencjalnymi partnerami, zarówno w kontekście sprzedaży części aktywów, wspólnych inwestycji, jak i finansowania potrzeb grupy.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja
Dawid Zieliński, prezes Columbusa Energy
Dawid Zieliński, prezes Columbusa Energy
Grzegorz Kawecki

– Nie ma jeszcze rozstrzygnięć na kilku obszarach. Z tego właśnie powodu podjęliśmy decyzję, aby przesunąć publikację nowej strategii, która pokaże jak będziemy się rozwijać i w którym kierunku będziemy zmierzać jako firma o zasięgu europejskim - tłumaczy Dawid Zieliński, prezes i główny akcjonariusz giełdowej spółki.

Jak zapowiada, strategia będzie oparta na trzech filarach: rozwoju działalności w zakresie sprzedaży produktów OZE (fotowoltaika, pompy ciepła, magazyny energii i ładowarki do samochodów elektrycznych) dla klientów indywidualnych i biznesowych (zarówno w Polsce, jak i poza nią), rozwój nowoczesnych technologii do zarządzania energią oraz inwestycje w wielkoskalowe aktywa.

– Realizacja każdego z filarów jest zależna od wyboru partnera lub partnerów do współpracy, najodpowiedniejszej technologii oraz struktury finansowania, i to jest główny czynnik determinujący nasze plany strategiczne. W planach tych chcemy też uwzględnić znaczącą redukcję zadłużenia wobec inwestora DC24, zachowując jak największy potencjał na przyszłość. W Grupie Columbus trwa również proces sprzedaży projektów farm fotowoltaicznych, który wydłuża się z przyczyn od nas niezależnych (uruchomienie farm przez OSD). Brak finalnych rozstrzygnięć w tych kluczowych obszarach nie daje nam komfortu publikacji strategii - wyjaśnia Dawid Zieliński.

Od początku roku kurs spółki na GPW spadł o 2,8 proc.