Blisko trzy lata temu zapowiedział Comarch utworzenie platformy zakupowej konkurującej m.in. z Allegro – wszystko.pl. Pod koniec marca 2023 r. udostępnił jej wersję beta z myślą o sprzedawcach. Jeszcze pod koniec ubiegłego roku prowadził rekrutację nowych pracowników do tego projektu. Nie wszystko jednak poszło zgodnie z założeniami. W wyniku prowadzonego przeglądu projektów R&D zarząd Comarchu podjął właśnie decyzję o zaprzestaniu prowadzenia projektu wszystko.pl w dotychczasowej postaci. Stworzona w ramach projektu technologia zostanie wykorzystana w innych rozwiązaniach ERP grupy Comarch.
„Grupa Comarch zamierza skoncentrować się na realizacji bieżących, wysokomarżowych kontraktów oraz na znacznych inwestycjach w obszarach: AI (sztuczna inteligencja), APS (system umożliwiający zaawansowane planowanie produkcji), POS (kompleksowy system obsługi punktów sprzedaży), KSeF (Krajowy System e-Faktur) zwiększających przewagę konkurencyjną rozwiązań Comarch ERP, szczególnie dla e-commerce” — napisała spółka.
Poinformowała też, że portfel zamówień na 2024 r. w zakresie rozwiązań ERP „posiada bardzo wysoką wartość”.
Comarch ogłosił start projektu wszystko.pl w czerwcu 2021 r., kiedy pandemia była paliwem dla dynamicznie rosnącego rynku e-commerce. Spółka liczyła na przyciągnięcie sprzedawców m.in. brakiem prowizji i opłat za utrzymanie konta czy możliwość integracji przez swoje i innych dostawców systemy.
Weź udział w konferencji “E-commerce Evolution Summit”, 21-22 lutego 2024, Warszawa >>
Informatyczna firma nie ujawniała budżetu przedsięwzięcia. Twierdziła, że jest on elastyczny i jego wysokość będzie dostosowywana do postępów. W 2022 r. informowała, że wszystko.pl zatrudniało 70 osób, ale na rzecz sklepu pracowało też wiele innych osób zatrudnionych w Comarchu. Łączna liczba osób pracujących na rzecz projektu była szacowana na kilkaset.

