Comarch wraca do detalicznego e-biznesu

KA
opublikowano: 14-10-2009, 00:00

Dziesięć lat po Interii Comarch uruchamia trzy serwisy dla internautów.

Dziesięć lat po Interii Comarch uruchamia trzy serwisy dla internautów.

Jedynym przedsięwzięciem Comarchu nastawionym na rynek detaliczny był portal Interia.pl założony w 1999 r. Po sprzedaży jego akcji grupie Bauer pod koniec 2007 r. wydawało się, że grupa kapitało-wa Janusza Filipiaka nie będzie już zabiegała o klientów indywidualnych. Ale właśnie uruchomiła trzy serwisy e-commerce dla takich osób.

— Strategia Comarchu pozostaje niezmienna. Będziemy się koncentrowali na działalności business to business. Dlatego nowe przedsięwzięcia wydzieliliśmy w odrębne spółki — zaznacza Konrad Tarański, wiceprezes Comarchu.

Są to: iMed24, iFin24 oraz Infrastruktura24, która działa pod marką iBard24.

 

Wszędzie za abonament

IMed24 z jednej strony oferuje gabinetom lekarskim przechowywanie dokumen-tacji w formie elektronicznej. Z drugiej, umożliwia pacjentom obsługiwanych przychodni internetowy dostęp do tych dokumentów, umawianie wizyt czy przypominanie e-mailem o zaleceniach lekarza.

IBard24 to system archiwizacji i backupu danych online. Dzięki programowi w komputerze użytkownika każda zmiana zawartości folderu lub edycja pliku jest synchronizowana z kontem iBard24. Z kolei iFin24 służy do zarządzania domowym budżetem. Przynajmniej do końca roku można z niego korzystać bezpłatnie.

— Abonament będzie wynosił około 100 zł rocznie. Zakładamy, że wprowadzimy go po osiągnięciu przez serwis pełnej funkcjonalności. Powinno to nastąpić w pierwszym półroczu 2010 — informuje Wawrzyniec Sosnowski, wiceprezes iFin24.

 

Śladem portalu?

Czy nowy e-biznes wpisze się na stałe w strategię Comarchu, czy zostanie po jakimś czasie sprzedany jak Interia?

— Wszystko jest możliwe. Na razie chcemy pozyskać użytkowników — zaznacza Konrad Tarański.

Wawrzyniec Sosnowski dodaje, że iFin24 powinien w kilka lat mieć sto kilkadziesiąt tysięcy użytkowników.

— Zakładamy, że nie pokonamy progu 200 tys. Przy 50 tys. możemy być dochodowi i nadal rozwijać funkcjonalność. Jest to też próg sensu naszej działalności. Rentowność można osiągnąć i przy mniejszej liczbie użytkowników, ale jesteśmy spółką-córką dużej firmy i wegetacja nas nie interesuje. Nie przynosi zauważalnych w skali grupy pieniędzy ani korzyści marketingowych — twierdzi Wawrzyniec Sosnowski.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KA

Polecane