Portal zapowiada, że utrzyma dynamiczne tempo rozwoju. Wsparcie zapewnią mu obecni akcjonariusze.
Comarch nie wycofa się z akcjonariatu Interii, która na ten rok prognozuje 30-procentowy wzrost sprzedaży i zepchnięcie Wirtualnej Polski z drugiego miejsca pod względem popularności w polskim internecie. Portal internetowy ma więcej zarabiać na handlu elektronicznym i wyjść z ofertą na rynek międzynarodowy.
Według Grzegorza Błażewicza, prezesa Interii, zainteresowanie spółką jest duże.
— Jednak mogę potwierdzić słowa prezesa Filipiaka z Comarchu, że on Interii nie zamierza sprzedawać — mówi szef Interii.
Comarch ma 48,5 proc. głosów na WZA Interii. Kolejne 41 proc. ma Broker FM, którego głównym udziałowcem od niedawna jest Bauer, niemiecki wydawca prasy. Na rynku pojawiały się niedawno spekulacje, że Bauer może być zainteresowany przejęciem kontroli nad Interią, która snuje ambitne plany rozwoju.
— Dane o wzroście liczby użytkowników portalu świadczą o tym, że dzięki rozwojowi nowych serwisów jest szansa, że w grudniu tego roku zrównamy się liczbą użytkowników z portalem Wirtualna Polska. W przychodach spółki coraz większy udział będą stanowić wpływy z e-commerce. W 2007 r. mogą one wynieść około 20 proc. sprzedaży (wobec 12 proc. w ub.r.) — deklaruje prezes portalu.
Jeszcze w I kwartale 2007 r. Interia.pl uruchomi drugi kanał telewizji internetowej o profilu informacyjnym oraz radio internetowe.
— W perspektywie dwóch lat spółka chce stworzyć serwis społecznościowy albo produkt multimedialny, który zaistnieje na rynku międzynarodowym — zapowiada szef Interii.
W 2006 r. przychody Interii.pl wzrosły o 34 proc., do 53,05 mln zł, a rentowność operacyjna wyniosła 10,7 proc. Taka marża ma być utrzymana w tym roku. Zysk netto w 2006 r. sięgnął 5,85 mln zł.