Coraz więcej delegacji

opublikowano: 17-11-2019, 22:00

W podróże służbowe wysyła swoich pracowników 41 proc. firm z sektora MŚP. Podróże trwają zazwyczaj dzień lub dwa.

Przedsiębiorcy chętnie wysyłają podwładnych w delegacje — wynika z badania „Podróże służbowe polskich MŚP” przygotowanego przez Diners Club Polska. Im większa firma, tym więcej podróży. W delegacje wysyła pracowników 67 proc. średnich przedsiębiorstw. Wśród małych ten odsetek wynosi 46 proc. Najrzadziej podróże służbowe zdarzają się w mikrofirmach — podwładnych deleguje 35 proc. takich firm. Średnia dla całego sektora to 41 proc. Widać duże zmiany w częstotliwości wyjazdów. W tym roku 32 proc. wysyła pracowników w podróż służbową minimum raz w tygodniu.

Co czwarta robi to 2-3 razy w miesiącu, natomiast co piąta — tylko raz. Delegacje rzadziej niż raz w miesiącu zdarzają się w 26 proc. przedsiębiorstw. Częstotliwość podróży służbowych też uzależniona jest od skali działalności. Aż 63 proc. średnich firm wysyła pracowników średnio raz na tydzień lub częściej, natomiast wyjazdy rzadziej niż raz na miesiąc stanowią tylko 13 proc. Na przeciwnym biegunie są firmy mikro. Najczęściej (37 proc.) wysyłają pracowników rzadziej niż raz w miesiącu. MŚP wysyłają pracowników głównie na jednodniowe delegacje (49 proc.). W przypadku 26 proc. wyjazdy trwają dwa dni, natomiast w przypadku 25 proc. ankietowanych jeszcze dłużej. W porównaniu do 2017 r. nadal przodują wyjazdy jednodniowe, jednak jest ich mniej o 8 pkt proc., a o 4 pkt proc. mniej jest wyjazdów na dwa dni. Zdecydowanie wzrósł odsetek wyjazdów klikudniowych — z 11 proc. w 2017 r. do 25 proc.

— W wynikach widać dwa trendy. Z jednej strony firmy, które bardzo rzadko wysyłały pracowników w delegacje, robią to jeszcze rzadziej lub w ogóle. Z drugiej strony te, dla których podróże służbowe są ważnym elementem biznesu, wyjeżdżają częściej i delegacje trwają dłużej. Wynikać to może np. z tego, że coraz więcej firm oferuje usługi międzynarodowo — mówi Monika Masztakowska z Diners Club Polska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwester Sacharczuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu